PLUGSURFING ZET JAGUAR- EN LAND ROVER-BESTUURDERS OP WEG NAAR EENVOUDIGER LADEN

• Jaguar I-PACE-, Range Rover PHEV- en Range Rover Sport PHEV-klanten kunnen genieten van nieuwe hoogwaardige oplaadservice
  • 70.000 oplaadpunten over het hele Europese continent beschikbaar via partnerschap met Plugsurfing
  • Gebruik apps om beschikbare laadpunten te vinden en te betalen met exclusieve kaart
  • Volledig elektrische I-PACE performance SUV nu beschikbaar

Jaguar Land Rover heeft een partnerschap gesloten met Plugsurfing om in bepaalde markten in Europa een hoogwaardige oplaadservice aan te bieden voor zijn elektrische voertuigen.

Bestuurders die kiezen voor de volledig elektrische Jaguar I-PACE performance SUV zullen gratis toegang krijgen tot de Jaguar Public Charging-app, terwijl klanten van de Range Rover of Range Rover Sport benzine-elektrische plug-in-hybride (PHEV) de Land Rover Public Charging-app gratis kunnen downloaden. Via beide apps kunnen bestuurders eenvoudig 70.000 laadpunten vinden en betalen voor hun oplaadsessie. Klanten zullen ook een universele laadkaart ontvangen, waarmee ze de meeste laadpunten in Europa kunnen gebruiken.

Via de apps kunnen bestuurders van elektrische voertuigen van Jaguar en Land Rover zien of een laadstation beschikbaar of bezet is. Bestuurders kunnen kiezen voor snelladen voordat ze hun bestemming bereiken of met normale snelheid laden bij aankomst.

Mick Cameron, Head of e-Mobility, Jaguar Land Rover: "We willen het laadproces vereenvoudigen door eenvoudige toegang, gebruiksgemak en betaling aan te bieden in één oplossing. Het aantal toegankelijke oplaadpunten groeit snel, doordat nieuwe operatoren in belangrijke markten in heel Europa een beroep doen op het Plugsurfing-netwerk. Op die manier kunnen we onze klanten de diensten van de toonaangevende provider aanbieden."

Jacob van Zonneveld, CEO, Plugsurfing: "Iedereen die overschakelt op een elektrisch voertuig vraagt zich af waar hij zijn voertuig kan opladen. Dankzij dit partnerschap met Jaguar Land Rover kunnen we een van de grootste belemmeringen om over te schakelen op een elektrisch voertuig wegnemen. We weten dat een andere grote belemmering voor overschakeling de beschikbaarheid van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen is. Plugsurfing beïnvloedt en stimuleert het infrastructuurbeleid om het aantal beschikbare laadpunten in heel Europa voor Jaguar- en Land Rover-gebruikers te vergroten."

Er worden twee pakketten aangeboden: een vast maandelijks bedrag of Pay As You Go. Elk pakket, dat de universele laadsleutel en informatie voor het downloaden van de app bevat, is beschikbaar via het distributienetwerk van Jaguar en Land Rover.

Vanaf 2020 zullen alle nieuwe Jaguar Land Rover-modellen elektrisch worden aangedreven Een reeks geëlektrificeerde producten doorheen het hele modelgamma, van volledig elektrische voertuigen tot plug-in-hybrides en ‘mild hybrids’ geeft klanten nog meer keuze.

Aantekeningen voor de redacteurs:

• Om de Jaguar Public Charging-app te downloaden, klikt u hier voor iOS en hier voor Android.
  • Om de Land Rover Public Charging-app te downloaden, klikt u hier voor iOS en hier voor Android.
  • De Jaguar Public Charging-app en de Land Rover Public Charging-app kunnen nu gedownload worden.
  • Deze Plugsurfing-dienst is beschikbaar op het hele Europese continent. De Jaguar en Land Rover Public Charging-apps worden aanvankelijk gelanceerd in: België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Finland en Tsjechië.
  • Er worden twee pakketten aangeboden: een vast maandelijks bedrag of Pay As You Go. Het maandelijkse pakkettarief varieert naargelang het land, maar biedt de klant 30 min gratis DC- en 60 min gratis AC-laden, telkens hij zijn voertuig aansluit.
  • De Range Rover Sport PHEV combineert een elektromotor met een benzinemotor voor duurzame prestaties:
  • Totaal vermogen/koppel: 404 pk (297 kW) / 640 Nm
  • Gemengd brandstofverbruik*: 3,2 l/100 km
  • Gemengde CO2-emissies*: 73 g/km
  • Puur elektrisch rijbereik tot: 51 km
  • Korte laadtijd: 2 uur 45 minuten
  • *CO2-waarde en brandstofverbruik gebaseerd op NEDC-equivalent, bandenklasse 2. Schattingen van de constructeur voor modeljaar 2019.
  • De Jaguar I-PACE is:
    • De nieuwe, volledig elektrische I-PACE is nu te bestellen en de eerste exemplaren worden deze zomer aan de klanten geleverd.
    • De I-PACE, die van bij het begin werd ontworpen als een elektrische wagen (EV), onderscheidt zich door een gedurfd, aerodynamisch design en een ruim interieur voor vijf volwassenen en hun bagage.
    • Elektriserende prestaties dankzij twee door Jaguar ontworpen motoren die in het totaal 400 pk en 696 Nm overbrengen op de vier wielen voor een sprint van 0 tot 100 km/u in nauwelijks 4,8 seconden
    • Zijn lithium-ionbatterij van 90 kWh biedt een rijbereik van 480 kilometer*, terwijl het EV-navigatiesysteem steeds de ideale elektrische route uitstippelt (*WLTP-meting)
    • De specifieke aluminium EV-architectuur vertaalt zich in Jaguars stijfste koetswerkstructuur met een gewichtsverdeling van 50:50.
    • Aan een snellader wordt 80 procent van de batterij in 40-minuten** opgeladen en geeft elke 15 minuten laadtijd een rijbereik van 100 kilometer** (**DC-lader van 100 kW)
    • Bij kentekenregistratie in 2018 maximaal 5 jaar lang slechts 4% bijtelling bij zakelijk gebruik.

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld.

Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen te werk en ondersteunen we nog eens ongeveer 240.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om onovertroffen wagens te maken en onze klanten fantastische ervaringen te bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.

Over Plugsurfing

Plugsurfing is het grootste oplaadnetwerk van Europa, met meer dan 70.000 laadpunten in 30 landen. Als sterke partner van autoconstructeurs, vlootbeheerders en leasingmaatschappijen, verzekert Plugsurfing een naadloze toegang tot laadpunten en eenvoudige betaling voor bestuurders van elektrische auto's.

We geloven dat technologie problemen kan oplossen die ertoe doen. Producten als Plugsurfing kunnen van de wereld een efficiëntere en groenere plaats maken. Plugsurfing werd in 2012 opgericht door Adam Woolway en Jacob van Zonneveld en is in Berlijn gevestigd. Sinds 2018 is Plugsurfing in handen van het Finse nutsbedrijf Fortum Oyj.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sally Clift
Corporate Affairs PR Manager, Jaguar Land Rover