5 finalisten Land Rover ´Design Your Evoque` 2.0 zijn bekend

De ‘Design Your Evoque’ jury heeft haar 5 favoriete ontwerpen geselecteerd voor de eindronde. In de komende 2 weken gaan de finalisten in hun zelf ontworpen auto op zoek naar stemmen. De finalist die de meeste stemmen verzamelt mag 6 maanden rondrijden in zijn of haar custom made Range Rover Evoque.

Na een geslaagde eerste editie in 2014 keerde de ‘Design Your Evoque’-wedstrijd dit jaar terug voor een tweede editie. Bijna 600 auto – en designliefhebbers stuurden via de Facebook-app niet minder dan 980 ontwerpen in voor de Evoque van hun dromen. 20 creaties werden door het publiek gekozen en mochten door naar de halve finale. Land Rover zelf deelde nog wild cards uit aan hun twee favoriete ontwerpen. De drie juryduo’s, Michael Wauman & Nathan Murillo, Sepideh Sedaghatnia & Michel Moortgat en Olivier & Nicola Philippaerts, namen de 22 creaties onder de loep en selecteerden vijf finalisten.

De drie juryduo’s werden geselecteerd door Land Rover omwille van hun sterke affiniteit voor design, stijl en creatie. Elk duo, afkomstig uit drie totaal verschillende sectoren, liet zijn eigen achtergrond meespelen in zijn beoordeling. Michael en Nathan van het jonge Belgische modelabel O’Rèn zochten creaties met een, net zoals hun eigen ontwerpen, glamoureuze en luxueuze uitstraling. Sepideh en Michel, twee absolute iconen uit de wijn- en bierwereld, hechtten bij de selectie van de finalisten veel belang aan design en letten vooral op de details van de afwerking. De broers Philipaerts ten slotte zorgden voor een elegante en een stoere toets.

Na een geanimeerde deliberatie werden vijf creaties geselecteerd die voldeden aan de eisen van alle drie de juryduo’s. De ontwerpen van de finalisten deden de juryleden spontaan denken aan vijf bekende wereldsteden:

Gold - Las Vegas - Lieven Van Damme

Deze bling-bling auto is even extravagant als Sin City zelf. De gouden glitters laten, net zoals de neon lichten in de stad, je blik niet los. Een auto met sterallures en een uitgesproken internationale uitstraling.

Mandala - Los Angeles - Bram Deruyck

Flower Power is het eerst wat in je opkomt bij het zien van deze auto. De link met het wereldberoemde Coachella-festival was snel gelegd. In deze auto is elke dag ‘a beautiful day’!

Recycling - Berlijn - Grégoire Beckers

Kunst die afkomstig had kunnen zijn uit het atelier van Jacques Villeglé of Mimmo Rotella. Beter kan je deze creatie niet beschrijven. De auto straalt Rock & Roll uit en past perfect in de Berlijnse underground scene.

City Skyline Mud - New York - Kathleen Saerens

Dit ontwerp is door zijn combinatie van het stijlvolle zwart en de speelse, kleurrijke skyline, de definitie van urban chic. De auto doet denken aan de straatcultuur van de beroemdste stad ter wereld: New York. Het is de ideale auto om te pendelen tussen het Meat Packing District en Long Island.

Paradise by the dashboard light - Parijs - Jos Notteboom

Even geraffineerd als de modestad Parijs. Deze auto zou niet misstaan in de etalage van het modehuis Hermès. Zijn frisse en speelse uitstraling doen verlangen naar de zomer.

Van 16 tot 27 mei gaan de 5 finalisten in hun droomauto de baan op, op zoek naar stemmen voor hun creatie. De finalist die het meeste aantal stemmen verzamelt tijdens deze tweede publieke stemronde op de Design-Your-Evoque Facebook-app krijgt voor 6 maanden de sleutel voor zijn/haar zelf ontworpen Range Rover Evoque. De volledige galerij met alle ontwerpen kan je nog steeds bekijken op www.designyourevoque.be

Voor meer informatie of indien u interesse heeft in een interview met een van de juryduo’s of de finalisten, kan u contact opnemen met:

Isabelle Michiels, PR Manager Jaguar Land Rover België, op het nummer +32 3 241 11 32 of via imichiel@jaguarlandrover.com.

Isabelle Michiels PR Manager at Jaguar Land Rover

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.  Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.