70 JAAR LAND ROVER MATERIAALINNOVATIE IN HET LONDENSE DESIGN MUSEUM

Land Rover en het Londense Design Museum nodigen bezoekers uit om plaats te nemen en 70 jaar Land Rover te herdenken.

De stoelen van het atrium in het Londense Design Museum kregen voor de Material Innovation-installatie een nieuwe bekleding. De 18 originele materialen die tussen 1948 en 2018 werden gebruikt in Land Rovers, de originele stof van de eerste Land Rover (1948), de samen met Sir Paul Smith ontworpen stof voor zijn speciale editie van de Land Rover Defender (2015) en een innovatief, duurzaam textiel ontwikkeld voor de Range Rover Velar (2017) als premiumalternatief voor leder zullen allen gebruikt worden in het museum.

Bezoekers kunnen er de verschillende eigenschappen van deze authentieke stoffen ontdekken en aanraken – in tegenstelling tot wat gebruikelijk is in andere musea.

Deyan Sudjic, directeur van het Design Museum: “Land Rover is een van de grote succesverhalen uit de designwereld. Deze installatie is voor bezoekers een uitgelezen kans om zeven decennia van nieuwe ideeën over textiel in de context van voertuigdesign te bewonderen. En in dit deel van het museum zeggen we resoluut: wel aanraken.”

Gerry McGovern, Land Rover Chief Design Officer: “De materialen en stoffen van Land Rover worden uitgebreid getest om te voldoen aan de strenge eisen van onze klanten. Deze installatie weerspiegelt de geschiedenis van onze zetels van stof tot leder en bevat ook onze nieuwste technische materialen van Kvadrat in de nieuwe Range Rover Velar.”

Material Innovation in het Design Museum, Londen sinds 19 juni.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguarlandrover.com of bij:

Paul Owen
Head of Design Communications, Land Rover
T: +44 77880 177344
E: [email protected]

Aantekeningen voor de redacteurs

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld.

Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen te werk en ondersteunen we nog eens ongeveer 240.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om onovertroffen wagens te maken en onze klanten fantastische ervaringen te bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.

Over het Design Museum, Londen

Het Design Museum promoot design en de impact ervan op de wereld, en stelt tegelijkertijd de ongelofelijke mensen achter de schermen aan u voor. Design is innovatie, technologie, creativiteit en vakmanschap en beïnvloedt onze levens op meer manieren dan we ons kunnen voorstellen.

Als wereldleider op het gebied van autodesign is Jaguar Land Rover trots op zijn samenwerking met het Design Museum en wil het zijn visie op design met iedereen delen.

Over Jaguar Land Rover: de toekomst van moderne luxe opnieuw uitvinden door design

De Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover vertaalt zich in een duurzaamheidsgerichte visie op

moderne luxe door design.

Onze toonaangevende, moderne luxe modellen Range Rover, Discovery, Defender en Jaguar zijn wereldwijd in trek. In boekjaar 2021/22 verkochten we meer dan 370.000 wagens in 123 landen. Geëlektrificeerde modellen waren goed voor ongeveer twee derde van de verkochte wagens, dankzij een modellengamma dat naast de nieuwste benzine- en dieselmotoren ook volledig elektrische en hybride elektrische technologieën omvat.

We transformeren onze onderneming om tegen 2039 netto nul CO2 uit te stoten in onze toeleveringsketen, producten en activiteiten en hebben een stappenplan uitgewerkt om de emissies in onze eigen activiteiten en waardeketens tegen 2030 te verminderen door middel van goedgekeurde, op wetenschap gebaseerde doelstellingen. Elektrificering staat centraal bij deze strategie ; alle Jaguar en Land Rover modellen zullen tegen het einde van dit decennium verkrijgbaar zijn in een volledig elektrische uitvoering.

We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorenfabriek en een batterijassemblagefabriek. We hebben ook autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije, naast zeven technologiecentra over de hele wereld.

Jaguar Land Rover, sinds 2008 een volwaardige dochteronderneming van Tata Motors, heeft een ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldspelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.

Voor meer informatie over de Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover kunt u terecht op: