AL 1,5 MILJOEN STUKS: JAGUAR LAND ROVER VIERT MIJLPAAL IN PRODUCTIE SCHONE MOTOREN

• Meer dan 1,5 miljoen Ingenium-motoren van Jaguar Land Rover werden er tot op heden geproduceerd.
  • Het Engine Manufacturing Centre (EMC) omvat het volledige gamma Ingenium-aandrijftechnologieën.
  • Nieuwe zescilinder-in-lijn dieselmotor vervoegt de Ingenium-familie, die ook elektrische aandrijfeenheden (EDU) omvat die in de fabriek van Wolverhampton (Verenigd Koninkrijk) worden geassembleerd.
  • Innovatieve productievestiging ondersteunt de overstap naar elektrificatie en maakt deel uit van de Destination Zero-missie van het bedrijf.

Vrijdag 17 juli 2020, Antwerpen – Jaguar Land Rover heeft intussen al meer dan 1,5 miljoen Ingenium-motoren geproduceerd. De Britse autoconstructeur viert zijn toonaangevende fabriek door een nieuw, geavanceerd motorgamma aan te bieden.

Het Engine Manufacturing Centre (EMC) in Wolverhampton (Verenigd Koninkrijk) produceert de ultra-efficiënte Ingenium-motorenfamilie en biedt zo een gamma schone en geëlektrificeerde aandrijflijnen voor alle Jaguar- en Land Rover-modellen*.

De geavanceerde Ingenium-familie, die bestaat uit een gamma schone, verfijnde en efficiënte diesel-, benzine- en geëlektrificeerde motoren, is gebouwd om de prestaties te maximaliseren en tegelijk de milieu-impact en de gebruikskosten voor klanten te beperken. De volledig aluminium Ingenium-motoren van Jaguar en Land Rover werden intern ontwikkeld en geproduceerd in het Verenigd Koninkrijk en zijn modulair, flexibel en schaalbaar, met gemeenschappelijke kerntechnologieën.

De nieuwste toevoeging aan het Ingenium-gamma is de zescilinder-in-lijn dieselmotor die de prestaties, soepelheid en efficiëntie van de nieuwe Range Rover en de nieuwe Range Rover Sport ten goede komt. De geavanceerde Ingenium-dieselmotor met ‘mild hybrid’-technologie vervoegt het gamma schone en zuinige zescilinder-benzinemotoren en viercilinder-benzine- en dieselmotoren, die geproduceerd worden in de Jaguar Land Rover-fabriek in de West Midlands.

De evoluerende, efficiënte Ingenium-familie ondersteunt het langetermijnengagement van de onderneming om de uitstoot van voertuigen te beperken en het brandstofverbruik over het hele gamma te verlagen. Dit maakt deel uit van de Destination Zero-missie en het streven naar een vermindering van de uitstoot en een schonere omgeving door middel van continue innovatie.

Jaguar Land Rover zal zijn Ingenium-technologie blijven ontwikkelen, de elektrificatie van zijn modelgamma blijven bevorderen en een waterstofceloplossing** ontwikkelen. Het Engine Manufacturing Centre verzorgt ook de assemblage van elektrische aandrijfeenheden (Electric Drive Units, EDU), die een maximale flexibiliteit bieden tussen nieuwe benzine- en dieselmotoren en EDU's voor klanten die willen overschakelen van conventionele naar elektrische voertuigen.

De site in Wolverhampton wordt aangevuld door een groeiend ecosysteem voor elektrificatie in de Midlands, met het innovatieve en technologisch geavanceerde Battery Assembly Centre in de nabijgelegen Hams Hall, waar PHEV- en BEV-batterijen worden geassembleerd. Samen zullen deze faciliteiten de volgende generatie van elektrische Jaguar- en Land Rover-modellen van stroom voorzien.

Ken Close, Powertrain Operations Launch Director bij Jaguar Land Rover, verklaarde: “We hebben een nooit geziene vraag naar schonere voertuigen, dus het is belangrijker dan ooit om schone en efficiënte motoren te leveren, zonder de prestaties of terreincapaciteiten aan te tasten die onze klanten verwachten.

Onze Ingenium-motoren bieden het allerbeste van twee werelden – een betere brandstofefficiëntie en lagere emissies, en nog meer koppel voor een alerter en meeslepender rijgedrag.”

Het Engine Manufacturing Centre levert motoren voor de wereldwijde activiteiten van Jaguar Land Rover, waarvan een groot deel in de Britse vestigingen wordt gebruikt, waaronder de vestiging in Solihull, de thuisbasis van de onlangs aangekondigde nieuwe Range Rover en de nieuwe Range Rover Sport.

De nieuwste zescilinder-diesel deelt zijn productiefaciliteiten met de zescilinder-benzinemotor, die vorig jaar met succes werd gelanceerd. Het gaat onder meer om het bewerken van de architectuur, de cilinderkop, het cilinderblok en de krukas, alsook om het assembleren en testen van de motor. Het Engine Manufacturing Centre heeft zijn uitgebreide, moderne bewerkings-, assemblage-, test- en metrologische capaciteiten aangewend om met succes een van 's werelds toonaangevende schone dieselmotoren af te leveren.

Aantekeningen voor de redacteurs:

*Het EMC biedt motoropties voor alle Jaguar Land Rover-modellen behalve de Jaguar I-PACE.

**Overheid kondigt financiering voor Advanced Propulsion Centre aan. https://www.gov.uk/government/news/735-million-to-boost-green-economic-recovery-in-automotive-sector

Meer informatie over Destination Zero vindt u op https://www.jaguarlandrover.com/2019/destination-zero

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

Annick Van Cauwenberge
​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T: 03 241 11 35
​M : 0476 319 629
​E : [email protected]

Jaguar Land Rover viert mijlpaal in productie schone motoren_Persbericht.pdf 365 KB

Over Jaguar Land Rover: de toekomst van moderne luxe opnieuw uitvinden door design

De Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover vertaalt zich in een duurzaamheidsgerichte visie op

moderne luxe door design.

Onze toonaangevende, moderne luxe modellen Range Rover, Discovery, Defender en Jaguar zijn wereldwijd in trek. In boekjaar 2021/22 verkochten we meer dan 370.000 wagens in 123 landen. Geëlektrificeerde modellen waren goed voor ongeveer twee derde van de verkochte wagens, dankzij een modellengamma dat naast de nieuwste benzine- en dieselmotoren ook volledig elektrische en hybride elektrische technologieën omvat.

We transformeren onze onderneming om tegen 2039 netto nul CO2 uit te stoten in onze toeleveringsketen, producten en activiteiten en hebben een stappenplan uitgewerkt om de emissies in onze eigen activiteiten en waardeketens tegen 2030 te verminderen door middel van goedgekeurde, op wetenschap gebaseerde doelstellingen. Elektrificering staat centraal bij deze strategie ; alle Jaguar en Land Rover modellen zullen tegen het einde van dit decennium verkrijgbaar zijn in een volledig elektrische uitvoering.

We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorenfabriek en een batterijassemblagefabriek. We hebben ook autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije, naast zeven technologiecentra over de hele wereld.

Jaguar Land Rover, sinds 2008 een volwaardige dochteronderneming van Tata Motors, heeft een ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldspelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.

Voor meer informatie over de Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover kunt u terecht op: