Bear Grylls gaat skydiven om intelligente technologie voor neerklappen zetels te testen

Bear Grylls, een Brits avonturier met wereldfaam en een bekend Land Rover-rijder, ging het luchtruim in om de Intelligent Seat Fold-technologie van de nieuwe Discovery aan een ultieme test te onderwerpen!

Bear sprong samen met zes parachutisten van het Royal Navy Parachute Display Team uit een vliegtuig en slaagde erin – in vrije val tegen 200 km/u – met een druk op een knop op zijn smartphone de zetelconfiguratie van de wagen te veranderen voordat hij zijn parachute moest openen. Met het systeem kunnen eigenaars van de nieuwe Discovery de zetels in hun wagen configureren via de InControl Remote-app op hun smartphone, en dat overal ter wereld – ook in de lucht dus, zo blijkt.

Zodra ze geland waren, sprongen alle skydivers in een gecamoufleerd prototype van de nieuwe Discovery, die comfortabel plaats biedt aan zeven grote volwassenen. Het Intelligent Seat Fold-technologie, die in de nieuwe Discovery haar wereldpremière beleeft, maakt het mogelijk de zetels van de 2 achterste rijen in slechts 14 seconden volledig te herconfigureren via de InControl Remote-app.

Bear Grylls verklaarde:

"Land Rover bewijst hiermee waarom de nieuwe Discovery de  ultieme gezins-SUV is. De Intelligent Seat Fold-technologie die het ontwikkeld heeft en nu als wereldprimeur gaat lanceren, is op zich al indrukwekkend, maar dat de bediening vanop afstand ook werkt in vrije val, is best wel cool!"

"Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die het systeem op die manier zullen gaan gebruiken, maar actieve gezinnen die op alles voorbereid willen zijn, zullen de technologie om de wagen vanop afstand te bedienen zonder twijfel zeer op prijs stellen."

Het Intelligent Seat Fold-systeem kan op vier verschillende manieren worden bediend. Eén daarvan is vanop afstand via de smartphone, zoals getest door Bear Grylls. Voor wie zich dichter bij de begane grond bevindt, zijn schakelaars voorzien in de kofferruimte en op de C-stijl om de zetels te verschuiven en neer/op te klappen terwijl hij naast de wagen staat. De zetels op de 2de en 3de rij kunnen ook worden neer- en opgeklapt via het aanraakscherm vooraan in de wagen.

Met behulp van de Land Rover InControl Remote-app kunnen klanten zowel met een iOS- als met een Android-smartphone van overal ter wereld verbinding maken met de nieuwe Discovery. De app biedt diverse functies, van nagaan of alle ramen dicht zijn en controleren hoeveel brandstof er nog in de tank zit, tot de airconditioning instellen en achterhalen waar de wagen zich bevindt. De geavanceerde technologie geeft gebruiksgemak en connectiviteit in het segment van de premium-SUV's een nieuwe dimensie.

Bekijk de video nu hier: https://www.youtube.com/watch?v=ZzN4pZpO-a8

Video in hoge resolutie kan via deze link worden gedownload:

Volg de Discovery op http://media.landrover.com/.

Fans en klanten die belangstelling hebben voor de wagen, kunnen zich registreren op www.landrover.be.

Aantekeningen voor de redacteurs:

Over Bear Grylls
Bear Grylls is wereldwijd uitgegroeid tot een van de bekendste gezichten in de wereld van survival en avontuur. Zijn tocht naar de roem begint in het VK waar zijn helaas overleden vader hem leert klimmen en warm maakt voor het avontuur.

Bear bekwaamt zich al vanaf jonge leeftijd in de vechtkunsten en dient drie jaar als soldaat in het regiment 21 SAS van de Britse Special Forces. Daar perfectioneert hij vele van de vaardigheden die zijn fans van over de hele wereld hem maar wat graag zien toepassen om het hoofd te bieden aan de grillen van Moeder Natuur.

Zijn tv-programma “Man vs Wild / Born Survivor”, dat genomineerd wordt voor een TV Emmy, wordt met naar schatting 1,2 miljard kijkers een van de vaakst bekeken programma's op de planeet. Hij werkt daarna voor de Amerikaanse televisie, waar hij voor NBC “Running Wild” presenteert, een zeer succesvol adventure-programma waarin hij enkele van de bekendste personen en filmsterren ter wereld meeneemt op ongelofelijke avonturen, onder wie niemand minder dan president Barack Obama, Ben Stiller, Kate Winslet, Zac Efron en Channing Tatum.

Met 20 boeken op zijn naam, waaronder de bijzonder succesvolle autobiografie “Mud, Sweat & Tears”, brengt Bear het avontuur nu vlakbij met Endeavour, zijn allereerste spectaculaire liveshow in het VK, waarin Bear in een evenementenzaal in de buurt enkele van de schitterendste momenten uit de geschiedenis van de ontdekkingstochten opnieuw tot leven brengt. Tickets zijn vanaf nu beschikbaar op WWW.BEARGRYLLSLIVE.COM.

Bear is ook mede-eigenaar en presentator van het met een BAFTA bekroonde “The Island with Bear Grylls” op Channel 4, waarvan het format over de hele wereld werd verkocht. Bear is ook eigenaar en presentator van “Bear Grylls Survival School” (ITV & CITV) en van Survivor Games en Absolute Wild voor de Chinese televisie.

Bear is momenteel de jongste Hoofdverkenner van de Britse Scoutingorganisatie ooit en is erekolonel van de Royal Marines Commandos.

Over Land Rover

Al sinds 1948 maakt Land Rover rasechte 4x4's met volwaardige terreincapaciteiten over het hele modellengamma. De Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover Sport, Range Rover en Range Rover Evoque zijn elk wereldwijd de referentie in hun 4x4-segment. 80% van het modellengamma wordt geëxporteerd naar meer dan 170 landen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Jaguar Land Rover Belux
Isabelle Michiels - PR Manager
M. 0476 427 738
E. imichiel@jaguarlandrover.com

Isabelle Michiels PR Manager at Jaguar Land Rover

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.  Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.