BELGIUM ART AND DESIGN: DESIGNER FREDERIK DELBART NEEMT RANGE ROVER VELAR ONDER HANDEN

• Frederik Delbart laat zich inspireren door de Range Rover Velar naar aanleiding van de opening van Belgium Art en Design 2018
  • BAD geeft een podium aan talent van eigen bodem en brengt kunstenaars en designers samen en wil een totaalbeleving bieden aan de bezoeker
  • Chief Design Officer van Land Rover Gerry McGovern werd afgelopen week gelauwerd met de prestigieuze Grand Prix du Design op het Festival Automobile International in Parijs.
  •
  • De Range Rover Velar is de vierde Range Rover in het Land Rover-gamma en werd in maart 2017 gelanceerd in het Design Museum van Londen.
  • De Range Rover Velar werd ontworpen en ontwikkeld met een nooit aflatend reductionisme en is een combinatie van elegante eenvoud, hoogwaardige materialen en prachtige details

Frederik Delbart, afgelopen editie van BAD nog eregast van de beurs, presenteert in 2018 een unieke versie van de Range Rover Velar. Met "Shades", a statement on wheels, brengt hij een hommage aan het ontwerp van de nieuwe Range Rover Velar en laat hij zich inspireren door de vormgeving van de SUV.

Over zijn Range Rover Velar zegt Frederik: “Het strakke, van overdaad vrijwaarde ontwerp van deze SUV domineert zowel stilstaand als rijdend. Door de subtiele kleurenovergang visueel stil te zetten in tijd en beweging, komt de dynamiek van de nieuwe Velar tot uiting. Stilstand en beweging krijgen elk hun momentum. Rijdend, een vloeiende beweging en overgang van kleuren. Stilstaand, een verfijnd, subtiel canvas aan krachtige lijnen.”

De Range Rover Velar werd afgelopen jaar onthuld in het London Design Museum en

bouwt voort op de reputatie en de designtaal van de Range Rover.  De auto pakt uit met een absolute aandacht voor details: het geavanceerde infotainmentsysteem dat uit twee schermen bestaat die enkel zichtbaar zijn wanneer ze gebruikt worden, uiterst fijne matrix-laser-ledkoplampen, vlak aansluitende deurgrepen en details in de kleur Burnished Copper belichamen de trends van morgen.

Afgelopen week nog, eerde de jury​ van het 33ste Festival Automobile International van Parijs Gerry​ McGovern​ vanwege zijn verbluffende meesterwerk, de Range Rover Velar​,​​ en zijn hele carrière.

- EINDE

Nota’s voor de redactie:

www.frederikdelbart.be

www.media.landrover.com

www.belgiumartdesign.be – Van 8 tot 11 februari in het ICC Gent

Contact:

Isabelle Michiels

T: 03 241 11 32

M: 0476427738

E: imichiel@jaguarlandrover.com

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.  Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.