Design Your Evoque winnaars op CONVOI

Land Rover showt eigenzinnig design en creativiteit voor modebewuste urban jungle adepten op het Antwerps Eilandje

Tijdens de Design-Your-Evoque wedstrijd van Land Rover draait het allemaal om design en creativiteit! Creatieve liefhebbers van de Range Rover Evoque kregen de kans om zelf de auto te personaliseren in de stijl die het best bij hen past. Dit leverde enkele unieke en creatieve ontwerpen op, waarvan er enkele te bezichtigen zullen zijn tijdens CONVOI, het eerste Container Shopping Village dat gisteren zijn deuren opende op het Eilandje.

In 2016 vond de tweede editie van de Design Your Evoque wedstrijd plaats waarbij het automerk voor de tweede keer mensen opriep om hun eigen droomontwerp te crëeren. Uit de  980 eigenzinnige ontwerpen die via Facebook ingezonden werden, selecteerde een professionele jury, afkomstig uit respectievelijk de mode-, de culinaire- en de sportwereld,  vijf finalisten.  Deze 5 ontwerpen werden door Land Rover gerealiseerd en vervolgens gedurende twee weken ter beschikking gesteld van de finalisten zodat ze via Facebook stemmen konden ronselen. Alle ontwerpen zijn terug te vinden op www.designyourevoque.be.

Uit deze finalisten werd 1 gelukkige gekozen: Bram Deruyck. Hij won met het Mandala-ontwerp en mag nu 6 maanden rondrijden aan het stuur van zijn Coachella-style Range Rover Evoque !

Twee andere finalisten van de Design Your Evoque wedstrijd zijn nu ook te bewonderen op CONVOI, de nieuwe plaats voor jonge creatievelingen en shoppers die zich in 45 pop-up winkels kunnen uitleven. Op het Antwerpse eilandje zullen de inspirerende Range Rover Evoque´s Paradise en Recycling te bewonderen zijn.

Paradise: Jos Notteboom’s creatie is even geraffineerd als de modestad Parijs, speels en fris.

Recycling: deze creatie van Grégoire Beckers straalt Rock & Roll uit en past perfect in de Berlijnse underground scene.

Met de Design Your Evoque wedstrijd probeert Land Rover mensen te inspireren en te laten spelen met creativiteit. En het gaat verder dan enkel het ontwerpen van de auto, het beïnvloedt ook modeontwerpers! Michael Wauman & Nathan Murillo van O´rèn die als juryleden zelf een gedurfde Evoque ontwierpen, verklapten onlangs dat ze tijdens het crëeren van hun kledingcollectie SS16 zelfs sterk geïnspireerd waren door hun gedurfde  ´Albino Alligator` Evoque ontwerp.

Isabelle Michiels PR Manager at Jaguar Land Rover

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.  Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.