ELEKTRISCH OF OFFROAD GAAN: DE KEUZE IS AAN DE KLANT, MET JAGUAR LAND ROVER EN PIVOTAL-ABONNEMENT

• ‘Pivotal’ biedt een allesomvattend, vrijblijvend premium abonnement voor Jaguar- en Land Rover-modellen
  • Volledige flexibiliteit: leden kunnen modellen omruilen of tijdelijk hun lidmaatschap stopzetten
  • Volledig elektrische Jaguar I-PACE en de nieuwste oplaadbare hybridemodellen Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport beschikbaar voor abonnees
  • Auto-abonnementen zullen tegen 2025 naar verwachting 10 procent van de Europese en Amerikaanse verkoop uitmaken*
  • Pivotal wordt ondersteund door InMotion, de afdeling voor risicokapitaal en mobiliteitsdiensten van Jaguar Land Rover. Deze service zal in een eerste fase in het VK worden opgestart.

2 juli, Antwerpen – Steeds meer mensen verkiezen flexibele, maandelijkse betalingen boven eenmalige facturen. Jaguar Land Rover speelt daarop in, en met een premium abonnementsdienst voor auto's transformeert het de manier waarop we wagens gebruiken.

De grootste Britse autoconstructeur heeft de dienst Pivotal opgericht, waarmee klanten ofwel de nieuwste technologie uit het slimmere, meer geraffineerde en luxueuze Jaguar-gamma kunnen ervaren, ofwel de ongeëvenaarde capaciteiten, veelzijdigheid en luxe van het Land Rover-gamma kunnen uitproberen en tussen modellen kunnen wisselen wanneer het hen past.

De Land Rover Discovery en Range Rover Sport zijn inbegrepen. In een latere fase worden er nieuwe modellen gelanceerd, waaronder de nieuwe Land Rover Defender en twee nieuwe oplaadbare hybridewagens: de Land Rover Discovery Sport en Range Rover Evoque PHEV-versies. Klanten kunnen ook opteren voor de meermaals bekroonde volledig elektrische Jaguar I-PACE, om te genieten van emissievrije ritten, of voor de Jaguar F-PACE. Met deze dienst kunnen leden hun keuze om de zes maanden aanpassen aan hun veranderende levensstijl, of het nu gaat om een nieuwe baan, een gezin of de behoefte aan meer flexibiliteit.

Pivotal zal in eerste instantie uitbreiden en integreren met erkende Jaguar- en Land Rover-concessiehouders om de voertuigen te leveren.

De nieuwe dienst biedt een alternatief voor het traditionele concept van eigendom en leasingplannen. Eén enkele maandelijkse betaling dekt de kosten van de huur, verzekering, belasting, onderhoud en herstellingen. Enkel brandstof moet nog betaald worden. Er zijn meerdere lidmaatschapsvormen beschikbaar en leden kunnen van maand tot maand hun abonnement pauzeren.

Al 18 procent** van de bestuurders verkiest een abonnement zonder verplichtingen boven eigenaarschap. Naar verwachting zullen abonnementen tegen 2025 goed zijn voor bijna 10 procent van de nieuwe verkoop in de VS en Europa, wat overeenkomt met ongeveer 16 miljoen voertuigen***. De eerste tests hebben uitgewezen dat dit een doeltreffende manier is om nieuwe klanten aan te moedigen de merken uit te proberen. 80% van de nieuwe leden had voorheen geen Jaguar of Land Rover.

Isobel Dando, Managing Director van Pivotal, verklaarde: “De wereld verandert en Jaguar Land Rover evolueert mee, door zich aan te passen aan de behoeften van onze klanten en zich te richten op klanten die onze auto’s en SUV’s normaal gezien niet zouden overwegen.

Traditioneel autobezit biedt niet altijd de flexibiliteit die sommigen in de moderne wereld nodig hebben. Met Pivotal kunnen we een hoogwaardig alternatief bieden. Onze klanten houden van rijden. Via een abonnement krijgen leden de kans om een leven met verschillende voertuigen te ervaren. Of ze nu lagere emissies, geavanceerde veiligheidstechnologieën, veelzijdigheid of design als prioriteit hebben: Jaguar en Land Rover hebben heel wat te bieden.”

Rawdon Glover, Managing Director van Jaguar Land Rover UK, verklaarde: “De toekomst van mobiliteit heeft nog nooit zo centraal gestaan, en onze klanten zijn steeds meer op zoek naar meer flexibiliteit in de manier waarop ze met ons omgaan. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om onze klanten de beste oplossingen te bieden. De Pivotal-abonnementsdienst is de meest recente van een reeks nieuwe diensten die de behoeften van onze klanten vooropstellen.

Dankzij Pivotal en ons netwerk van retailpartners kunnen nog meer bestuurders plaatsnemen achter het stuur van een Jaguar of Land Rover. We zijn benieuwd hoe dit nieuwe initiatief zal passen in een post-pandemische wereld waarin er ongetwijfeld meer vraag zal zijn naar personenvervoer.”

Pivotal wordt ondersteund door InMotion, de afdeling voor risicokapitaal en mobiliteitsdiensten van Jaguar Land Rover. Het doel is om het meest flexibele, allesomvattende, premium abonnement aan te bieden, gericht op de 20 procent jonge professionals die anders geen wagen zouden hebben***.

Met Pivotal zal Jaguar Land Rover verzekerd zijn van een plaats binnen de markt van de ‘Mobility as a Service’, kortweg MaaS, een sector die naar verwachting tegen 2027**** meer dan 52 miljard dollar zal genereren, met als uiteindelijk doel nul files en nul ongevallen in het kader van de Destination Zero-visie.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.drivepivotal.com.

Aantekeningen voor de redacteur:

Meer informatie over Destination Zero vindt u op www.jaguarlandrover.com/2019/destination-zero

* Frost & Sullivan, (2018); https://ww2.frost.com/frost-perspectives/your-next-car-could-be-flexible-subscription-model/

** YouGov, (2018); http://info.zuora.com/rs/602-QGZ-447/images/Zuora_Report_Nation_Subscribed_UK_2018.pdf

*** Insight Advantage report, (2019); https://www.am-online.com/news/market-insight/2019/08/01/over-a-third-of-car-buyers-interested-in-subscription-services

****Juniper Research, (2020); https://www.juniperresearch.com/document-library/white-papers/maas-the-future-of-city-transport-2027

Over Pivotal

Pivotal is de nieuwe naam voor Carpe. Carpe werd oorspronkelijk gelanceerd in juni 2018 en bood een abonnement van 12 maanden op een Jaguar- of Land Rover-model, zonder kilometerbeperking, in één keer te betalen en zonder voorschot. Het businessmodel werd aangepast aan de nieuwe mobiliteitswereld en biedt onze klanten nu meer gebruiksgemak met een minimumtermijn van 90 dagen en een maandelijkse flexibiliteit qua betalingen en voertuigen.

Meer informatie over Pivotal vindt u op: https://www.drivepivotal.com

Over InMotion

Bij InMotion investeren we in de toekomst van mobiliteit en reizen. Met de kracht van Jaguar Land Rover ondersteunen we ondernemers en vernieuwers die de weg effenen voor duurzamere transportmogelijkheden en zo de manier transformeren waarop mensen zich verplaatsen.

InMotion Ventures is het durfkapitaalfonds van Jaguar Land Rover. We investeren in technologiebedrijven die de mobiliteit in de stad een nieuw gezicht geven, een actieve levensstijl buiten ondersteunen en unieke reiservaringen creëren, en dat in alle fasen van hun ontwikkeling. We zijn gevestigd in Londen en investeren wereldwijd. Onze huidige portefeuille omvat 17 bedrijven.

Studio 107, de mobiliteitsservicestak van InMotion, werkt in nauwe samenwerking met onze moedermaatschappij Jaguar Land Rover nieuwe services uit voor mobiliteit in de stad. De naam Studio 107 is een verwijzing naar de 107%-regel in de autosport. Rijders die tijdens de kwalificaties geen rondetijd kunnen neerzetten binnen de 107% van de snelste kwalificatietijd, mogen niet starten. Onze doelstelling is de ideeën te selecteren die inspelen op onze sterke punten en die uit te bouwen tot succesvolle ondernemingen.

Meer informatie over InMotion vindt u op: https://www.inmotionventures.com

Sociale mediakanalen van Jaguar:

Sociale mediakanalen van Land Rover:

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

PR Manager Jaguar Land Rover Belux

T: 03 241 11 35