FASHION DESIGNER OLIVIA BORLEE HAALT INSPIRATIE UIT RANGE ROVER VELAR VOOR EXCLUSIEVE JAS

Vrouwen, luxe, jas, exclusiviteit, wagens, elegantie, design

• Land Rover en Olivia Borlée ontwerpen samen een jas, die zijn inspiratie haalt bij de Range Rover Velar, voor de sportcollectie 42/54
  • Deze limited edition jas kan binnenkort worden besteld bij 42/54: www.4254sport.com

Olivia Borlée, ontwerpster en voormalige sprintkampioene, lanceert een exclusieve ‘Velar’-jas, als onderdeel van haar bestaande kledingcollectie ‘42/54’.

Welk element geeft de doorslag bij de keuze van een nieuwe wagen? De look, de luxe, het design of het gebruiksgemak? Met zijn Range Rover Velar besloot Land Rover om de nadruk te leggen op exclusief design. Zo legden Amy Frascella, Chief Designer for Colour and Materials, en Massimo Frascella, Creative Director Exteriors Land Rover, de nadruk op een opvallend en tegelijk zeer puur design. Deze aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen: de Range Rover Velar won de prijs van "World Design Car of the Year" tijdens de World Car Awards 2018 die op de New York International Auto Show werden uitgereikt. Daarmee leverde Range Rover Velar het bewijs dat het glamour, prestige en elegantie aan elkaar kan koppelen.

Van hun kant lanceerden Olivia Borlée en Elodie Ouedraogo, fashion designers en voormalige sportkampioenes, in maart 2016 hun eigen merk van luxe-sportkleding ‘42/54’. De naam van hun merk is gebaseerd op de respectieve persoonlijke records van deze twee Belgen op de 4x100m en is ook de tijd die hen een zilveren medaille opleverde op de Olympische Spelen in Beijing.

In september lanceert Olivia Borlée een exclusieve jas in beperkte oplage, die geïnspireerd is op de Range Rover Velar. Naar aanleiding van de voorstelling van de Velar werkte Land Rover nauw samen met Kvadrat, Europese marktleider in kwaliteitstextiel, om een uniek en kwaliteitsvol alternatief te ontwikkelen voor de gebruikelijke lederen bekleding van luxewagens.

Voor het merk van luxe-sportkleding ‘42/54’ is de keuze van de stoffen van primordiaal belang: die moeten tegelijk het functionele en sportieve karakter benadrukken en het luxeaspect van het merk weerspiegelen. De stoffen moeten in de eerste plaats comfortabel, ademend en aangenaam zijn. Hiertoe bundelden de twee Belgische vedettes hun krachten met de prestigieuze Belgische fabrikant Liebaert, die ook bekend staat om zijn innovatieve stoffen.

De niet-aflatende zoektocht naar tegelijk functionele en zeer comfortabele stukken binnen het ‘42/54’-merk houdt een minimaal gebruik van naden en zomen in. Dit is ook een van de hoofdkenmerken van de Range Rover Velar: als de auto wordt gestart, verdwijnen de deurgrepen in de deuren, net zoals de zomen van de jas in de stof verstopt zitten. De koperen details van de jas zijn een knipoog naar de koetswerkelementen in Burnished Copper in de bumper en spatborden van de Range Rover Velar, terwijl de zilveren kleur van de jas doet denken aan de lanceringskleur van de auto.

De teaser van de Range Rover Velar jas kunt u bekijken via : https://www.youtube.com/watch?v=6rmN8M98yuQ

Bewonder en laat u verleiden door de exclusieve collectie luxejassen in beperkte oplage op www.4254sport.com

Afspraak op de sociale media:

Instagram: https://www.instagram.com/4254sport/

Facebook: https://www.facebook.com/4254sport

Instagram: https://www.instagram.com/landroverbelux/

Facebook:  https://www.facebook.com/landroverbelgium/

www.landrover.be

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

Isabelle Michiels

PR Manager Jaguar Land Rover Belux