“HALLO, IK BEN SAYER. IK BEN HET STUURWIEL VAN DE TOEKOMST”

• Sayer zal te zien zijn in de Jaguar "FUTURE-TYPE", een nieuwe conceptcar van Jaguar die aangeeft hoe mobiliteit er vanaf 2040 zou kunnen uitzien.
  • Jaguar Land Rover verkent de toekomst van mobiliteit tijdens Tech Fest op 7 september – het stuurwiel zou wel eens het enige onderdeel van een wagen kunnen worden waarvan je eigenaar bent.
  • Het Tech Fest-evenement van Jaguar Land Rover vindt plaats in het Central Saint Martins College of Art, Design and Technology in Londen.
  • Het gratis festival is toegankelijk voor het grote publiek van vrijdag 8 september tot zondag 10 september.
  • De centrale speech van dr. Ralf Speth, CEO van Jaguar Land Rover, wordt uitgezonden op donderdag 7 september om 09:00 uur, en wordt gevolgd door een aantal paneldebatten rond actuele thema's uit de sector.

​Jaguar Land Rover onthult tijdens zijn eerste Tech Fest in het Central Saint Martins College of Art, Design and Technology in Londen het intelligente en geconnecteerde stuurwiel van de toekomst.

Het stuurwiel woont in je huis en wordt je vertrouwde metgezel. Sayer is het eerste spraakgestuurde stuurwiel met artificiële intelligentie (AI) dat honderden taken zal kunnen uitvoeren. Sayer zou bijvoorbeeld uw lidmaatschap kunnen aangeven van onze serviceclub voor wagens op afroep. Een club waarmee u als enige eigenaar kunt worden van een wagen, maar die ook de mogelijkheid biedt om de wagen te delen met anderen in uw community.

Stel u een toekomst voor met zelfrijdende, geconnecteerde en elektrische wagens waarin u niet de eigenaar bent van een welbepaalde wagen, maar op afroep over een door u gekozen wagen kunt beschikken op de plaats en op het moment dat u die nodig hebt. Dat is een visie voor de toekomst die Jaguar Land Rover verkent met Sayer, het geconnecteerde stuurwiel dat wel eens het enige onderdeel van een wagen zou kunnen worden waarvan je eigenaar bent.

Morgen om 08:00 uur een vergadering op twee uur rijden van thuis? Vraag het gewoon aan Sayer van bij u thuis in de woonkamer. Het stuurwiel bepaalt dan wanneer u moet opstaan en wanneer een wagen autonoom voor uw deur moet aankomen. Het kan zelfs aangeven op welke momenten u het misschien prettig zou vinden om zelf te rijden.

Sayer is net als elk product van Jaguar Land Rover een prachtig vormgegeven object en werd vernoemd naar Malcolm Sayer, een van de meest prominente designers uit de geschiedenis van Jaguar, die van 1951 tot 1970 bij het Britse merk werkte.

Werp samen met Jaguar Land Rover een blik op de toekomst tijdens Tech Fest 2017.

Aantekeningen voor de redacteurs

Over Tech Fest 2017: "Technology with Heart"

"Technology with Heart" is het thema van het eerste Tech Fest van Jaguar Land Rover. Het evenement verkent de positieve rol die technologie speelt wanneer een nieuwe vorm wordt gegeven aan onder meer de automobielindustrie.

Het gratis festival vindt plaats in het internationaal gerenommeerde Central Saint Martins College of Art, Design and Technology in Londen. Het is toegankelijk voor het grote publiek van vrijdag 8 september tot zondag 10 september.

Het evenement biedt tal van innoverende stukken en interactieve schermen die laten zien hoe technologie gebruikt wordt om in positieve zin het verschil te maken. Bezoekers kunnen al een blik werpen op een toekomst waarin wagens zelf rijden en men niet meer eigenaar is van een wagen maar wagens gedeeld worden.

Volg met #JLRTechFest wat erover wordt gezegd!

Isabelle Michiels PR Manager, Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.