HET PIVI PRO-INFOTAINMENTSYSTEEM VAN JAGUAR LAND ROVER IS BEKROOND DOOR AUTOBEST AWARDS

• Prestigieuze Europese autojury reikt Pivi Pro de SMARTBEST-prijs voor beste geconnecteerde technologieën uit
  • Pivi Pro is sneller, intuïtiever en altijd verbonden
  • Het downloadt Software-Over-The-Air (SOTA), streamt muziek en maakt verbinding met apps zonder compromissen
  • Het verbindt twee smartphones tegelijk, zodat bestuurder en passagier kunnen genieten van een handenvrije connectiviteit zonder dat ze de verbinding moeten verwisselen

Vrijdag 13 november 2020, Antwerpen – Het nieuwe infotainmentsysteem Pivi Pro met aanraakscherm van Jaguar Land Rover werd bekroond door de prestigieuze autojury AUTOBEST en mocht de SMARTBEST 2020-prijs voor de beste geconnecteerde technologieën in de sector in ontvangst nemen.

Het nieuwe infotainmentsysteem Pivi Pro heeft een toonaangevend design en deelt elektronische hardware met de nieuwste smartphones.

Het snel reagerende en intuïtieve systeem stelt klanten in staat om de SOTA-technologie (Software-Over-The-Air) optimaal te benutten, zonder daarbij te raken aan zijn vermogen om onderweg muziek te streamen en apps te gebruiken.

Het Pivi Pro-systeem, dat altijd actief en geconnecteerd is, bevindt zich centraal in de modellen van Jaguar en Land Rover en stelt klanten in staat om via het aanraakscherm in hoge resolutie alle aspecten van de wagen te beheren met dezelfde verwerkingshardware als in de nieuwste smartphones. Daarnaast kunnen klanten via bluetooth twee mobiele toestellen aansluiten op de hoofdeenheid, zodat bestuurder en passagier tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de handenvrije functies, zonder dat de verbinding moet worden gewisseld.

AUTOBEST-voorzitter Dan Vardie verklaarde: “Dit is een van de meest ambitieuze prijzen die we uitreiken, gewijd aan de beste geconnecteerde technologieën in de sector. Dit jaar ondervond Pivi Pro absoluut geen concurrentie van andere geconnecteerde technologieën; het gebruik ervan is zo eenvoudig dat de bestuurder zich uitsluitend op het rijden kan concentreren. Toegang tot 90 procent van de veelgebruikte functies vanaf het scherm met maximaal twee klikken.”

Peter Virk, Director of Connected Car and Future Technology bij Jaguar Land Rover, verklaarde: “Pivi Pro doet het ongelofelijke werk van onze software-ontwikkelingsteams alle eer aan en we zijn verheugd dat we deze onderscheiding in de wacht hebben gesleept. Met één LTE-modem (Long Term Evolution) en eSIM voor SOTA-updates (Software-Over-The-Air) en dezelfde set-up voor muziekstreaming en apps beschikken onze nieuwste auto’s over het digitale vermogen om klanten altijd en overal verbonden, up-to-date en geëntertaind te houden. Je kunt het een beetje vergelijken met een brein, waarvan beide helften een eigen verbinding hebben voor een ongeëvenaarde en ononderbroken service. Net als bij het brein zorgt een kant van het systeem voor de logische functies (zoals SOTA), terwijl het andere zich over de meer creatieve taken ontfermt.”

Om een nagenoeg ogenblikkelijke start mogelijk te maken, beschikt Pivi Pro over een eigen specifieke stroomvoorziening, zodat het navigatiesysteem klaar is voor gebruik zodra de bestuurder aan het stuur zit, terwijl de geïntegreerde apps (zoals Spotify, Deezer en TuneIn) zelfs zonder smartphone een volledige functionaliteit bieden. Andere geconnecteerde functies zijn onder meer de integratie van de Google- en Microsoft Outlook-kalender waarmee de bestuurder werkagenda’s kan bekijken en zelfs belangrijke oproepen kan beantwoorden via het handenvrije systeem. Ondertussen wordt het weer op de bestemming voorspeld op basis van de route die werd ingevoerd in het navigatiesysteem.

De connectiviteit van Pivi Pro wordt verzekerd door de nieuwste technologie met dubbele simkaart en twee LTE-modems waarmee het systeem meerdere functies tegelijk kan uitvoeren, zoals media streamen en SOTA-updates downloaden, zonder daarbij te raken aan de prestaties. De toonaangevende connectiviteit zorgt ook voor minimale onderbrekingen als gevolg van zogenaamde blackspots, aangezien bij alle netwerkproviders naar het sterkste signaal wordt gezocht.

Met de geavanceerde SOTA-connectiviteit kunnen klanten software-updates downloaden en installeren zonder een Jaguar-concessiehouder te moeten bezoeken. Updates worden op de achtergrond gedownload, waarbij klanten een bericht krijgen waarin de belangrijkste wijzigingen worden beschreven. Voor updates waarbij het voertuig moet worden uitgeschakeld, kunnen klanten een geschikte installatietijd inplannen.

Story image

Pivi Pro-infotainmentsysteem van Jaguar Land Rover wint SMARTBEST 2020 Award_Persbericht.pdf 356 KB

Sociale mediakanalen van Jaguar:

Sociale mediakanalen van Land Rover:

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T: 03 241 11 35