INMOTION MAAKT AVONTUREN BOEKEN MAKKELIJK

• Het durfkapitaalfonds van Jaguar Land Rover investeert in het groepsreizenplatform WeTrip.
  • InMotion Ventures verstrekt WeTrip kapitaal om productontwikkeling te versnellen en ambitieuze wereldwijde groeiplannen te ondersteunen.

Londen, VK – InMotion Ventures, het durfkapitaalfonds van Jaguar Land Rover, maakte vandaag bekend dat het kapitaal verstrekt aan WeTrip, een digitaal platform dat het plannen en boeken van groepsvakanties eenvoudiger maakt.

Het kapitaal van InMotion zal WeTrip ondersteunen in zijn wereldwijde ambitie om het digitale referentieplatform te worden voor het boeken van gepersonaliseerde groepsvakanties. In augustus 2017 haalde het bedrijf $ 1 mln. op voor de lancering van WeSki, een platform waarmee groepen met gedeelde verantwoordelijkheid volledige skivakanties op maat kunnen boeken.

Sebastian Peck, Managing Director, InMotion Ventures, verklaarde: “Naast investeren in de toekomst van mobiliteit wil ons fonds ook kapitaal verstrekken aan ondernemingen die het mogelijk maken op avontuur te trekken door middel van sterke digitale lifestylemerken. WeTrip bouwt snel een community van avontuurlijke reizigers uit, met hun krachtige tool voor groepsboekingen, en volgens ons is er een reële nog niet beantwoorde behoefte aan dit soort product.”

Yotam Idan, Chief Executive, WeTrip, verklaarde: “Ons unieke platform biedt reizigers een grotere flexibiliteit, meer waar voor hun geld en een eenvoudigere manier om groepsvakanties te boeken, met gedeeld avontuur als centraal element, om het boeken van reizen weer fun te maken. We zijn zeer blij met de investering van InMotion om onze productontwikkeling te versnellen en onze ambitieuze wereldwijde groeiplannen te ondersteunen.”

Aantekeningen voor de redacteurs:

Over InMotion

Bij InMotion investeren we in de toekomst van vervoer, mobiliteit en reizen. Met de kracht van Jaguar Land Rover als basis ondersteunen we ondernemers en vernieuwers die de manier waarop we ons verplaatsen, veranderen.

InMotion Ventures is het durfkapitaalfonds van Jaguar Land Rover. We investeren in een vroege fase in technologiebedrijven die de mobiliteit in de stad een nieuw gezicht geven, een actieve levensstijl buiten ondersteunen en unieke reiservaringen creëren. We zijn gevestigd in Londen en investeren wereldwijd.

Studio 107, de mobiliteitsservicestak van InMotion, werkt in nauwe samenwerking met onze moedermaatschappij Jaguar Land Rover nieuwe services uit voor mobiliteit in de stad. De naam Studio 107 is een verwijzing naar de 107%-regel in de autosport. Rijders die tijdens de kwalificaties geen rondetijd kunnen neerzetten binnen de 107% van de snelste kwalificatietijd, mogen niet starten. Onze doelstelling is de ideeën te selecteren die inspelen op onze sterke punten en die uit te bouwen tot succesvolle ondernemingen.

Meer informatie over InMotion vindt u op: https://www.inmotionventures.com

Over WeTrip

WeTrip is een geheel dynamische boekingswebsite die specifiek ontwikkeld werd voor millennials die in groep willen reizen en op zoek zijn naar onvergetelijke ervaringen met een schitterende verhouding prijs-kwaliteit. WeTrip werkt samen met verschillende aanbieders van reizen om meer keuze, een grotere flexibiliteit en een eenvoudigere boekingservaring te bieden.

Een van de belangrijkste elementen die het bedrijf uniek maken, is dat de organisator van een reis het groepspakket kan delen met vrienden, die daarna online zelf kunnen bepalen wat ze eventueel nog willen en daarvoor onafhankelijk kunnen betalen.

WeSki, het 1ste product, is een pionier in de klasse die het boeken van skivakanties weer fun maakt.

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.  Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.