INMOTION VENTURES PLAATST AVONTUUR OP DE KAART

• De afdeling risicokapitaal van Jaguar Land Rover investeert in Outdoor Adventure Platform en leverancier van 3D-kaarttechnologie FATMAP
  • FATMAP ontwikkelde nieuwe kaarttool voor professionele bergbeklimmers en liefhebbers van outdooravonturen
  • Land Rover en FATMAP dragen avontuurlijke levensstijlen hoog in het vaandel
  • Reizen en digitale lifestylediensten vormen centrale focus voor InMotion Ventures

Londen, Verenigd Koninkrijk – InMotion Ventures, de afdeling risicokapitaal van Jaguar Land Rover, kondigt vandaag aan te zullen investeren in FATMAP, het toonaangevende platform voor professionele bergbeklimmers en liefhebbers van outdooravonturen, met baanbrekende 3D-kaarttechnologie.

De investering door InMotion Ventures, samen met Episode 1 en Capnamic Ventures, zal FATMAP ondersteunen bij de realisatie van hun wereldwijde ambitie om een kernpartner te worden voor avontuur en buitenactiviteiten. Skiërs, wandelaars, trailrunners, mountainbikers en klimmers kunnen de FATMAP-technologie gebruiken om gemakkelijker hun weg te vinden op het terrein.

Zowel FATMAP als Land Rover draagt avontuurlijke levensstijlen hoog in het vaandel. Land Rover biedt wagens met onovertroffen terreincapaciteiten, terwijl FATMAP ongeëvenaarde 3D-kaarttechnologie ontwikkelt met als doel een wereldwijd platform voor avonturiers te worden.

Misha Gopaul, Chief Executive Officer van FATMAP, verklaarde: “De recente innovaties in de kaartsector hebben voornamelijk betrekking op stedelijke omgevingen. De rest van de wereld moet het met verouderde tools stellen. Ons nieuwe, wereldwijde platform beantwoordt de groeiende behoefte van mensen om alles even achter zich te laten en te ontsnappen aan de drukte. Wij hebben ons als doel gesteld om mensen aan betere, veiligere avonturen te helpen. Onze ultieme missie bestaat erin om de absolute referentie te worden voor outdooravonturen en reizen. InMotion Ventures is de perfecte partner om dat te realiseren.”

Sebastian Peck, Managing Director van InMotion Ventures, zei: “Fantastische digitale ervaringen aanbieden, die aansluiten bij onze merken, is de basis van onze strategie. InMotion Ventures legt zich dan ook alsmaar meer toe op investeringen in de nieuwe generatie van technologieën om reizen en buitenavonturen te stimuleren. We zijn verheugd om samen met Misha Gopaul en zijn leiderschapsteams bij FATMAP het ultieme instrument te kunnen uitbouwen om outdooravonturiers en professionele atleten te helpen de meest uitdagende gebieden te ontdekken en te overwinnen.”

FATMAP is al de dertiende onderneming in de portfolio van InMotion Ventures.

Aantekeningen voor de redacteurs:

Over InMotion Ventures

InMotion Ventures investeert in snel groeiende ondernemingen in de mobiliteits-, transport- en reissector. Deze tak van Jaguar Land Rover stelt alles in het werk om innovaties te ondersteunen die onze manier van bewegen kunnen veranderen. We investeren wereldwijd in start-ups, en dat in alle fasen van hun ontwikkeling. Naast die centrale investeringsactiviteiten werken we ook samen met de bredere Jaguar Land Rover-organisatie om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die nieuwe en bestaande klanten onvergetelijke ervaringen bieden.

Meer informatie over InMotion Ventures en zijn investeringen vindt u op inmotionventures.com

Over FATMAP

De geavanceerde 3D-kaarttechnologie, de outdoorgemeenschap en het in beheer uitgegeven Adventure Guidebook van FATMAP worden door vooraanstaande professionals gebruikt om te genieten van betere, veiligere avonturen. Zij bouwen aan een wereldwijd Outdoor Adventure Platform dat consumenten samenbrengt met ondernemingen, bestemmingen en merken.

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.