Jaguar en Land Rover lanceren nieuwe merchandise collectie geïnspireerd op rijke geschiedenis

• Jaguar collectie geïnspireerd op legendarische XKSS
  • Land Rover collectie ode aan 60-jarig jubileum van First Overland expeditie van Londen naar Singapore
  • Alle items uit de nieuwe collectie te bestellen bij de Jaguar en Land Rover dealers

Antwerpen – Jaguar en Land Rover hebben iconische modellen en bijzondere gebeurtenissen uit het verleden gebruikt ter inspiratie van de nieuwe merchandise collectie. Die bestaat uit een reeks innovatieve producten, variërend van kwaliteitskleding tot stijlvolle horloges en merkaccessoires. De items uit de nieuwe collecties zijn te bestellen bij de Jaguar en Land Rover dealers.

Lindsay Weaver, Director of Licensing and Branded Goods bij Jaguar Land Rover: “De nieuwe merchandise-collecties combineren uitzonderlijk design en originaliteit met een hoge kwaliteit. Behalve de nieuwe items die op de historie van Jaguar en Land Rover zijn geïnspireerd, bieden we ook een verse reeks tijdloze en stijlvolle lifestyleproducten.”

Jaguar Heritage
De legendarische Jaguar XKSS uit 1957 leeft voort in de Jaguar Heritage collectie. Deze exclusieve collectie van handgemaakte lederen jassen voor mannen en vrouwen, lederen reistassen, rijdershandschoenen, portefeuilles, T-shirts en poloshirts is geïnspireerd op het rebelse karakter van de auto en beroemde personen met een uitgesproken voorliefde voor de XKSS. Er is ook een zeer gedetailleerd schaalmodel (1:8) van de Jaguar XKSS leverbaar.

Jaguar Collection
De uitgebreide reeks nieuwe lifestyleproducten bestaat onder meer uit jassen met ganzendons voering, waterdichte 2-in-1 jassen, rijdersjassen, nieuwe T-shirts designs, lederen smartphone- en tablethoezen en een nieuw ontworpen lederen kofferset. De collectie bevat ook veel nieuwe artikelen voor kinderen, zoals truien, petjes, boeken, speelgoed, rugzakken en lunchtrommels.

Land Rover Heritage
Deze collectie is uitgebracht ter ere van het 60-jarig jubileum van de First Overland expeditie van Londen naar Singapore. De indrukwekkende tocht werd afgelegd door zes studenten van de universiteiten van Oxford en Cambridge. Zij startten op 1 september 1955 met twee Series I Land Rover en arriveerden zes maanden en zes dagen later op hun eindbestemming.

De Land Rover Heritage collectie is geïnspireerd op de kleuren van de twee Land Rovers die werden gebruikt voor de reis naar Singapore – het lichtblauwe en donkerblauwe kleurenschema die elk van de twee universiteiten vertegenwoordigt. De collectie bestaat uit onder meer vintage lederen jassen, outdoor jassen, T-shirts en poloshirts, longsleeves, backpacks, weekendtassen en een speciaal ontworpen horloge met vintage lederen band. Ook leverbaar is een klassieke Globetrotter-koffer, compleet met een aan de binnenzijde geprinte routekaart, (replica) expeditie stickers en emaille mokken. Land Rovers passie voor avontuur komt perfect tot uiting in de Land Rover Heritage collectie, die deels is uitgevoerd in de typische stijl van de jaren vijftig.

Land Rover Gear
Ook de collectie van Land Rover lifestyleproducten bestaat uit met ganzendons gevulde jassen, waterdichte 2-in-1 jassen, T-shirts designs voor mannen, vrouwen en kinderen, hoogwaardige lederen smartphone- en tablethoezen, een lederen kofferset en een nieuw ontworpen chronograaf. Verder is er een verbeterd aanbod van artikelen voor kinderen, inclusief truien, petjes, boeken, speelgoed, rugzakken, lunchtrommels en niet te vergeten: de Adventure Bear. Tot slot zijn meerdere schaalmodellen leverbaar, van de Series I Land Rover tot de nieuwste Land Rover Discovery Sport.

Elisabeth Rasschaert Consultant, Grayling
Elisabeth Rasschaert Consultant, Grayling