• Nieuwe ontwikkelingscentra worden geopend in Italië, Duitsland en Spanje om autonome technologieën van de volgende generatie te ontwikkelen
  • Bijna 100 nieuwe banen gecreëerd voor de ontwikkeling van rijhulpsystemen en artificiële intelligentie (AI) voor zelfrijdende auto’s van de toekomst
  • Bovenop de zes technologiecentra van Jaguar Land Rover in de VS, Hongarije, Ierland, het VK, China en India en stellen meer dan 1000 mensen tewerk
  • Volgende fase in de wereldwijde digitale rekruteringscampagne en digitale transformatie van Jaguar Land Rover, terwijl de technologiesector blijft downsizen
  • Nieuw technologiecentrum maakt deel uit van strategisch partnerschap met NVIDIA en draagt bij tot de groeiende wereldwijde voetafdruk van Jaguar Land Rover

Antwerpen, 23 februari 2023: Jaguar Land Rover breidt zijn wereldwijde digitale capaciteiten uit door in Europa drie nieuwe technologiecentra te openen, goed voor bijna 100 nieuwe banen.

De centra moeten systemen voor autonoom rijden en rijhulpsystemen (ADAS) van de volgende generatie ontwikkelen. Ze komen bovenop de zes bestaande wereldwijde technologiecentra waarin Jaguar Land Rover heeft geïnvesteerd om belangrijke digitale vaardigheden uit te breiden.

De nieuwe centra bevinden zich in München (Duitsland), Bologna (Italië) en Madrid (Spanje). De keuze viel op deze locaties vanwege de beschikbaarheid van digitale technische vaardigheden in die regio’s.

München is een van de hoogst aangeschreven technologiehubs*, terwijl de sites in Spanje en Italië ook werden geïdentificeerd als belangrijke en groeiende locaties voor technologiecentra in Europa**.

De oprichting hiervan komt bovenop de bestaande technologiecentra van Jaguar Land Rover in Portland (VS), Boedapest (Hongarije), Shannon (Ierland), Shanghai (China), Bengaluru (India) en Manchester (VK). Samen stellen deze centra meer dan 1100 ingenieurs tewerk, die deel uitmaken van de bijna 9000 technische medewerkers van Jaguar Land Rover over de hele wereld.

De kennis en expertise worden verzameld in alle wereldwijde ontwikkelingscentra van ​ Jaguar Land Rover. Vervolgens worden die doorgespeeld aan het Advanced Product Creation Centre in Gaydon (Verenigd Koninkrijk), dat de nieuwe modellen van Jaguar Land Rover ontwikkelt en bouwt.Deze wagens belichamen moderne luxe en bieden klanten een volledig geconnecteerde ervaring.

Thomas Müller, Product Engineering Director bij Jaguar Land Rover: "We benutten talent in autonome technologieën over de hele wereld om nieuwe autonome technologieën te ontwikkelen voor onze toekomstige producten die onze klanten een echt moderne luxe-ervaring zullen bieden. Software is essentieel voor ons om onze klanten een volledig verbonden ervaring te bieden en het creëren van wereldwijde engineeringhubs zal naadloos hybride werken op verschillende locaties mogelijk maken en ervoor zorgen dat we het beste talent voor ons bedrijf inzetten."

De oprichting van de drie nieuwe technologiecentra betekent een nieuwe stap in het meerjarige partnerschap van Jaguar Land Rover met NVIDIA, de marktleider op het gebied van artificiële intelligentie (AI) en computertechnologie. In het kader van het partnerschap werken de ingenieurs van JLR aan de ontwikkeling en levering van geautomatiseerde rijsystemen van de volgende generatie, digitale diensten en ervaringen voor klanten.

Teams gebaseerd in de nieuwe technologiecentra hebben expertise op de domeinen systemen & functies, software, verificatie & validatie en hardware.

Kandidaten kunnen hier meer te weten komen over de digitale en technische mogelijkheden van Jaguar Land Rover.

Alle functies bieden hybride werkpatronen.

*https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/latest/opinions/italy-marks-sound-progress-digital-skills-according-2021-data-eurostat

**https://sifted.eu/articles/italian-tech-scene-data/#:~:text=A%20late%20bloomer%20among%20Europe's,unicorn%20after%20the%20dotcom%20boom

PB JAGUAR LAND ROVER VERSNELT ONTWIKKELING VAN AUTONOME AUTO'S MET DRIE NIEUWE TECHNOLOGIEHUBS.pdf 263 KB

Jaguar-kanalen:
www.youtube.com/user/JaguarBELUX

Land Rover-kanalen:
www.instagram.com/landroverbelux/
www.youtube.com/user/LandRoverBELUX

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.landrover.com of neemt u contact op met:
​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T: 03 241 11 35