• Strategisch partnerschap: voor nieuwe financieringsdiensten rondom mobiliteit in negen Europese landen
  • Producten en diensten in België, Nederland,Luxemburg, Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje,Oostenrijk en Portugal
  • Eerste fase in de visie van Jaguar Land Rover om de rol van financiële diensten voor toekomstige klanten te herdefiniëren in het kader van zijn Reimagine-strategie

Antwerpen, 20 januari 2023: Jaguar Land Rover en BNP Paribas introduceren een reeks nieuwe financieringsdiensten rondom mobiliteit. Deze diensten zijn onderdeel van een strategisch partnerschap en worden aangeboden in negen Europese landen. De samenwerking markeert de eerste fase van een transformatieplan om de financiële diensten voor klanten van de merken Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar opnieuw vorm te geven.

Jaguar Land Rover en BNP Paribas werken sinds februari 2022 samen aan de ontwikkeling van een compleet geïntegreerd en innovatief financieringsaanbod. Het gaat daarbij om alle vormen van financiering voor mobiliteit. De aanpak beoogt een naadloze end-to-end connectivity en maakt gepersonaliseerde en op luxe gerichte belevingen van website tot showroom gemakkelijker.

Klanten van Jaguar Land Rover krijgen nu toegang tot een uitgebreid pakket concurrerende financieringsoplossingen, verzekeringen en diensten. Daarnaast wordt dealerfinanciering aangeboden.

Het aanbod voor klanten omvat producten zoals traditionele leningen, lease-to-purchase, long term lease, 'buy now, pay later', verzekeringen en diensten. BNP Paribas bouwt voort op al zijn activiteiten op het gebied van mobiliteitsproducten en -diensten, ondersteund door zijn afdeling Corporate and Institutional Banking. BNP Paribas Personal Finance ondersteunt de verstrekking van dealerfinanciering, retailkredieten en financial leasing. Arval levert lease- en wagenparkbeheer. Floa biedt ‘buy now, pay later’-diensten en BNP Paribas Cardif biedt verzekeringsproducten en -diensten aan.

François Dossa, Executive Director, Strategy & Sustainability bij Jaguar Land Rover, verklaarde: “We hebben een visie op de levering van moderne luxeproducten en -diensten voor onze klanten. De huidige lancering op negen markten met onze strategische Europese partner BNP Paribas is een spannende eerste fase in de heruitvinding van de mobiliteitsfinanciering om een moderne en luxueuze financiële service-ervaring voor onze klanten te creëren.”

Thierry Laborde, Chief Operating Officer vanBNP Paribas voegde eraan toe: “Dit langetermijnpartnerschap met Jaguar Land Rover is het resultaat van onze succesvolle samenwerking in complementaire expertisegebieden, die duurzaamheid en innovatie centraal stelt in de ondernemingen om klanten en retailers beter van dienst te zijn.  Door voort te bouwen op de efficiëntie van zijn One Bank-model, zet BNP Paribas zich volledig in om een echt geïntegreerde dienst uit te bouwen die alle behoeften inzake mobiliteitsfinanciering dekt op negen strategische markten in Europa.

Story image

PB JAGUAR LAND ROVER EN BNP PARIBAS LANCEREN NIEUWE FINANCIERINGSDIENSTEN VOOR MOBILITEIT IN EUROPA.pdf 393 KB

Perscontacten:

Jaguar Land Rover Corporate :
Nathalie Mabjunger, Global Corporate Affairs Manager
​E : [email protected]
T : +44 (0) 7467 44 83 10

Jaguar Land Rover Belux :
Annick Van Cauwenberge
​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T: +32 3 241 11 35
M : +32 476 319 629
​E :[email protected]

BNP Paribas
Servane Costrel de Corainville
E : [email protected]
T : +33 (0) 6 74 81 98 27
​Thomas Alexandre
​E : [email protected]
T : +33(0)6 02 19 48 69

BNP Paribas Personal Finance
Valérie Baroux Jourdain
​E : [email protected] ​ ​
​T : +33 (0) 6 43 95 60 23

Sociale mediakanalen van Jaguar:
www.facebook.com/JaguarBelux
www.instagram.com/jaguarbelux/
www.youtube.com/user/JaguarBELUX

Sociale mediakanalen van Land Rover:
​www.facebook.com/landroverbelgium/
www.instagram.com/landroverbelux/
www.youtube.com/user/LandRoverBELUX

Over Jaguar Land Rover: de toekomst van moderne luxe opnieuw uitvinden door design

De Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover vertaalt zich in een duurzaamheidsgerichte visie op

moderne luxe door design.

Onze toonaangevende, moderne luxe modellen Range Rover, Discovery, Defender en Jaguar zijn wereldwijd in trek. In boekjaar 2021/22 verkochten we meer dan 370.000 wagens in 123 landen. Geëlektrificeerde modellen waren goed voor ongeveer twee derde van de verkochte wagens, dankzij een modellengamma dat naast de nieuwste benzine- en dieselmotoren ook volledig elektrische en hybride elektrische technologieën omvat.

We transformeren onze onderneming om tegen 2039 netto nul CO2 uit te stoten in onze toeleveringsketen, producten en activiteiten en hebben een stappenplan uitgewerkt om de emissies in onze eigen activiteiten en waardeketens tegen 2030 te verminderen door middel van goedgekeurde, op wetenschap gebaseerde doelstellingen. Elektrificering staat centraal bij deze strategie ; alle Jaguar en Land Rover modellen zullen tegen het einde van dit decennium verkrijgbaar zijn in een volledig elektrische uitvoering.

We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorenfabriek en een batterijassemblagefabriek. We hebben ook autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije, naast zeven technologiecentra over de hele wereld.

Jaguar Land Rover, sinds 2008 een volwaardige dochteronderneming van Tata Motors, heeft een ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldspelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.

Voor meer informatie over de Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover kunt u terecht op: