Jaguar Land Rover met twee unieke wagens aanwezig op Zoute Grand Prix

Land Rover Defender V8 Bond Edition en Jaguar F-TYPE Heritage 60 Edition tentoongesteld in Prado Zoute

Donderdag 7 oktober, Antwerpen – De Zoute Grand Prix Car Week, het high-end auto-, kunst- en lifestylefestival, verwelkomt Jaguar Land Rover op de 12de editie van het prestigieuze evenement. Van donderdag 7 tot en met zondag 10 oktober zullen de Jaguar F-TYPE Heritage 60 Edition en een replica van de Land Rover Defender V8 Bond Edition te bewonderen zijn in het Prado Zoute, een paviljoen op de Zeedijk van Knokke-Heist waar wagens en kunst elkaar ontmoeten. Jaguar Land Rover tekent samen met 14 andere automerken present om er hun meest exclusieve wagens voor te stellen.

Zoute Grand Prix, het jaarlijkse vooraanstaande auto-evenement, bestaat dit jaar opnieuw uit verschillende elementen. Zo is er naast de Prado Zoute, de Zoute Rally, het Concours d’Elégance, de GT Tour en de Zoute Sale. Voor het eerst vindt het evenement niet enkel in Knokke-Heist doch wel in de ‘Belgische Gouden Driehoek’ (Knokke-Heist, Brugge, Oostende) plaats.

Van donderdag 7 tot en met zondag 10 oktober worden de Jaguar F-TYPE Heritage 60 Edition en een replica van de Land Rover Defender V8 Bond Edition tentoongesteld in het Prado Zoute paviljoen. Onder het motto ‘Art and Art on 4 Wheels’ worden de exclusieve wagens vergezeld van een al even exclusieve kunstcollectie.

Jaguar Land Rover pakt er uit met twee paradepaardjes. De Land Rover Defender V8 Bond Edition werd door Land Rover SV Bespoke gecreëerd als eerbetoon aan de rol van de New Defender in de 25e James Bond-film No Time To Die, die op 30 september in de Belgische zalen verscheen. De krachtige wagen met 386 kW/525 pk is afgewerkt met specifieke details, zoals een uniek ‘Defender 007’-logo achteraan, 007-omgevingsverlichting, verlichte drempelplaatjes en exclusieve animatie op het aanraakscherm van het Pivi Pro-infotainmentsysteem. Er worden slechts 300 exemplaren van deze limited edition gemaakt.

Daarnaast zal er ook de Jaguar F-TYPE Heritage 60 Edition te bewonderen zijn. Deze exclusieve wagen werd door Jaguar SV Bespoke gecreëerd om de diamanten verjaardag van de legendarische E-type te vieren. Van deze editie bestaan slechts 60 exemplaren, verkrijgbaar als cabriolet of coupé, en allen voorzien van exclusieve erfgoedaccenten. De wagen knipoogt naar het verleden met het ‘E-type 60’ herdenkingslogo en de afwerking in Sherwood Green, een kleur uit het E-type palet die Jaguar al sinds de jaren zestig niet meer aanbiedt.

Op zaterdag en zondag zal de Concours d’Elégance in de Royal Zoute Golf Club de 60ste verjaardag van de Jaguar E-type herdenken met een mooie E-type line-up.

Amaury Nobels, Brand Manager Jaguar Land Rover Benelux , reageert verheugd: “We zijn erg blij om twee van onze wagens in dit uitzonderlijke concept, dat uniek is in België, te mogen voorstellen. De wagens en kunst tillen elkaar echt naar een hoger niveau. De locatie van de Knokse Zeedijk creëert een ideaal kader om de robuuste Defender V8 Bond Edition en de luxueuze F-TYPE Heritage 60 Edition te presenteren aan de bezoekers van Zoute Grand Prix.

Bekijk hier alvast een voorsmaakje van het Prado Zoute.

Het Prado Zoute is tegen betaling open voor het publiek van donderdag 7 tot en met zondag 10 oktober en dit telkens in de voormiddag. Op 10 oktober wordt er afgesloten met een Zoute Sale door veilinghuis Bonhams. Tickets en info op https://zoutegrandprix.be/nl/prado-zoute

Zowel de Land Rover Defender V8 Bond Edition als de Jaguar F-TYPE Heritage 60 Edition zijn inmiddels uitverkocht.

De New Defender is in België verkrijgbaar vanaf €53.600

De Jaguar F-TYPE is in België verkrijgbaar vanaf €66.400.

Meer info op www.landrover.be en www.jaguar.be.

PB - Jaguar Land Rover met twee unieke wagens aanwezig op Zoute Grand Prix.pdf 289 KB

Sociale mediakanalen van Jaguar:

www.facebook.com/JaguarBelux
www.instagram.com/jaguarbelux/

Sociale mediakanalen van Land Rover:

www.facebook.com/landroverbelgium/

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

Annick Van Cauwenberge
​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T: 03 241 11 35
​M : 0476 319 629
​E : [email protected]

Over Jaguar Land Rover: de toekomst van moderne luxe opnieuw uitvinden door design

De Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover vertaalt zich in een duurzaamheidsgerichte visie op

moderne luxe door design.

Onze toonaangevende, moderne luxe modellen Range Rover, Discovery, Defender en Jaguar zijn wereldwijd in trek. In boekjaar 2021/22 verkochten we meer dan 370.000 wagens in 123 landen. Geëlektrificeerde modellen waren goed voor ongeveer twee derde van de verkochte wagens, dankzij een modellengamma dat naast de nieuwste benzine- en dieselmotoren ook volledig elektrische en hybride elektrische technologieën omvat.

We transformeren onze onderneming om tegen 2039 netto nul CO2 uit te stoten in onze toeleveringsketen, producten en activiteiten en hebben een stappenplan uitgewerkt om de emissies in onze eigen activiteiten en waardeketens tegen 2030 te verminderen door middel van goedgekeurde, op wetenschap gebaseerde doelstellingen. Elektrificering staat centraal bij deze strategie ; alle Jaguar en Land Rover modellen zullen tegen het einde van dit decennium verkrijgbaar zijn in een volledig elektrische uitvoering.

We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorenfabriek en een batterijassemblagefabriek. We hebben ook autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije, naast zeven technologiecentra over de hele wereld.

Jaguar Land Rover, sinds 2008 een volwaardige dochteronderneming van Tata Motors, heeft een ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldspelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.

Voor meer informatie over de Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover kunt u terecht op: