JAGUAR LAND ROVER ONTWIKKELT SMART CITY HUB OM TECHNOLOGIE VOOR ZELFRIJDENDE VOERTUIGEN TE TESTEN

• Samenwerking met Future Mobility Campus Ireland (FMCI) zal praktijktests mogelijk maken
  • Faciliteit zal onderzoeksmogelijkheden voor autonome, geconnecteerde, geëlektrificeerde en gedeelde voertuigen bieden
  • Testomgeving dekt 12 kilometer aan wegen met slimme kruispunten en geconnecteerde parkings
  • De Jaguar I-PACE – ‘s werelds eerste hoogwaardige zuiver elektrische prestatie-SUV – zal in de testomgeving worden getest.

Maandag 16 november 2020, Antwerpen – Jaguar Land Rover werkt samen met wereldwijde software-, mobiliteits- en telecombedrijven om een intelligente stadshub (smart city hub) te creëren die het mogelijk maakt om geconnecteerde technologie in reële omstandigheden te testen terwijl zelfrijdende voertuigen de straten delen met auto’s, voetgangers en fietsers.

De Future Mobility Campus Ireland (FMCI) wordt een gezamenlijke testomgeving, verspreid over 12 kilometer aan openbare wegen. De campus biedt de faciliteiten en expertise om waardevolle sensorgegevens te gebruiken, diverse wegomgevingen en verkeersscenario’s te simuleren en nieuwe technologieën te testen. In het kader van deze tests zal de volledig elektrische Jaguar I-PACE aan de tand worden gevoeld.

De testomgeving zal bijdragen tot het onderzoek van Jaguar Land Rover naar autonome, geconnecteerde, geëlektrificeerde en gedeelde voertuigen – een cruciaal onderdeel van het engagement van de onderneming om de maatschappij veiliger en gezonder te maken met baanbrekende technologie.

De faciliteit voor praktijktests zal worden voorzien van sensoren in de hele vestiging, uiterst nauwkeurige locatiesystemen, een datamanagement- en controlecentrum en zelfrijdende prototypevoertuigen. Ze zal uitgerust zijn met slimme kruispunten, geconnecteerde wegen en systemen voor autonoom parkeren en het opladen van elektrische voertuigen, evenals links naar een 450 kilometer lang traject van geconnecteerde snelwegen en een gecontroleerde luchtcorridor voor onbemande luchtvaartuigen (UAV’s) vanaf de luchthaven van Shannon langs Shannon Estuary in Ierland.

Jaguar Land Rover is een toonaangevende partner van het FMCI en zal de faciliteit uitbouwen in samenwerking met tal van andere wereldwijde technologiebedrijven, waaronder Cisco, Seagate, Renovo, Red Hat en Mergon. In het verleden werden dergelijke testlocaties doorgaans in het buitenland opgericht. Het FMCI biedt Jaguar Land Rover een belangrijke onderzoekslocatie naast een bestaande faciliteit: de softwarehub van Shannon.

John Cormican, General Manager van Shannon Ireland Jaguar Land Rover, verklaarde: “Dit partnerschap met FMCI biedt ons de mogelijkheid om onze toekomstige autonome, geconnecteerde, geëlektrificeerde en gedeelde technologie op een strategische locatie te onderwerpen aan praktijktests. Door samen te werken met vooraanstaande softwarebedrijven kunnen we onze toekomstige systemen efficiënter ontwikkelen.”

Russell Vickers, CEO van FMCI, verklaarde: “De slimme stadszone biedt wereldwijde bedrijven een topfaciliteit om samen te werken en toonaangevende technologieën te ontwikkelen, van autonome voertuigen tot een geconnecteerde infrastructuur. De testomgeving biedt een kans om in de echte wereld te testen en helpt ons bepaalde vragen over de mobiliteit van de toekomst gezamenlijk en efficiënt te beantwoorden.”

Jaguar Land Rover ontwikkelt Smart City Hub _Persbericht.pdf 243 KB

Sociale mediakanalen van Jaguar:

Sociale mediakanalen van Land Rover:

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T: 03 241 11 35