JAGUAR LAND ROVER PARTNER VAN BIJZONDERE JAMES BOND-EXPERIENCE

Woensdag 11 april 2018

• Jaguar Land Rover officieel partner van ‘007 ELEMENTS’ in de Oostenrijkse Alpen
  • Eerste interactieve, audiovisuele James Bond-experience op de top van de Gaislachkogl in Sölden
  • Land Rover Defender uit 007-film Spectre een van de aanwezige James Bondauto’s
  • Ook Jaguar I-PACE-technologie voor elektrisch rijden en kunstmatige intelligentie te bewonderen

Jaguar Land Rover is een driejarige samenwerking aangegaan met 007 ELEMENTS – een ultramodern, interactief experience centre dat volledig in het teken staat van James Bond. 007 ELEMENTS is gevestigd in het Oostenrijkse Sölden, in een bijzonder gebouw op de top van de Gaislachkogl, op 3.050 meter hoogte, naast restaurant Ice Q dat in de film Spectre gebruikt werd als de ‘Hoffler Klinik’.

Bezoekers kunnen zich bij 007 ELEMENTS volledig onderdompelen in de wereld van James Bond. Ook interactieve displays met technische informatie over Jaguar en Land Rover zijn onderdeel van de experience, net als de Land Rover Defender en de Range Rover Sport SVR die gebruikt zijn in Spectre.

Bezoekers maken ook kennis met de nieuwste technologie van Jaguar Land Rover, zoals het 90 kWh lithium-ion batterijpakket en systemen voor kunstmatige intelligentie uit de elektrisch aangedreven Jaguar I-PACE. Deze technieken zijn ook gebruikt voor de Jaguar C-X75 conceptauto die in Spectre opdook in de bloedstollende achtervolgingsscène dwars door Rome.

Modellen van Jaguar en Land Rover geven sinds 1983 acte de présence in negen Bondfilms. De eerste was Octopussy, waarin hoofdrolspeler Roger Moore een woeste ontsnapping deed in een Range Rover Classic, bestuurd door Bond-girl Bianca (Tina Hudson).

Mark Cameron, Jaguar Land Rover Experiential Marketing Director, zegt: “From one British icon to another, Jaguar Land Rover is proud to be part of 007 ELEMENTS, the new James Bond experience. We have collaborated with EON Production and Cable Car Companies Sölden to showcase our Bond vehicles and latest technologies in this unique installation overlooking the Oztal Alps.”

007 ELEMENTS opent zijn deuren op 12 juli 2018. Meer informatie op www.007elements.com.

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Isabelle Michiels – Jaguar Land Rover Belux PR Manager
M. 0476 427 738
E. imichiel@jaguarlandrover.com
www.media.jaguar.com
www.media.landrover.com

Over Jaguar Land Rover
Jaguar Land Rover is de grootste autoproducent in het Verenigd Koninkrijk en is gevormd door twee iconische Britse automerken: Land Rover, ’s werelds toonaangevendste fabrikant van premium allwheel-drive voertuigen, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande fabrikanten van luxe sportsedans en sportauto’s.

Het bedrijf telt wereldwijd meer dan 43.000 werknemers, terwijl het complete netwerk van dealers, leveranciers en lokale bedrijven werk biedt aan nog eens 240.000 mensen. Het leeuwendeel van de productie vindt plaats in Groot-Brittannië. Ook heeft het concern fabrieken in China, Brazilië, India en Slowakije.

Jaguar Land Rover focust sterk op de ontwikkeling van toonaangevende producten die veel klantbeleving bieden. Producten zijn wereldwijd populair. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover in 130 landen in totaal 621.109 voertuigen, waarvan meer dan 80 procent buiten het Verenigd Koninkrijk werd verkocht. De innovaties bij Jaguar Land Rover gaan door: in het komende jaar investeert het bedrijf 4 miljard pond in productontwikkeling en kapitaaluitbreiding.

Vanaf 2020 hebben alle nieuwe Jaguar- en Land Rover-modellen een vorm van elektrificatie, waarmee klanten nog meer keuze hebben. Het bedrijf introduceert in het gehele leveringsprogramma een portfolio met geëlektrificeerde modellen, met keuze uit volledig elektrisch, plug-inhybride en mildhybride evenals ultraschone benzine- en dieselmotoren.