Knokke-Heist, 10-13 oktober 2019

• Bij deze verjaardagseditie van de Zoute Grand Prix zullen de merken Jaguar en Land Rover voor het eerst samen worden vertegenwoordigd in hetzelfde paviljoen.
  • Dit jaar kunnen bezoekers de sportieve en luxueuze SVO-modellen van beide merken ontdekken.
  • Dé blikvanger wordt ongetwijfeld de Jaguar I-PACE eTrophy.
  • Michael van der Sande, Managing Director van Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, zal aan de prestigieuze Zoute Rally deelnemen met een Jaguar E-Type 3.8 Roadster uit 1961. Voor de GT Tour neemt hij plaats in een Range Rover Velar SVA Dynamic.

27 september 2019, Antwerpen - Van 10 tot 13 oktober wordt Het Zoute opnieuw een internationale verzamelplaats voor de meest prestigieuze automerken ter wereld tijdens de Zoute Grand Prix 2019. Zoals gewoonlijk ondersteunt Jaguar Land Rover dit bijzondere evenement met een indrukwekkende collectie oude en nieuwe modellen. Dit jaar ligt de focus op de modellen van Special Vehicle Operations. Zij worden tentoongesteld in een en hetzelfde paviljoen, dat aan beide merken is gewijd. Op het terras zal de Jaguar I-PACE eTrophy de show stelen.

Michael van der Sande, Managing Director van Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations:Special Vehicle Operations werd ruim vijf jaar geleden in het leven geroepen om de lat op het gebied van prestaties en luxe nog hoger te leggen voor de merken Jaguar en Land Rover. De Zoute Grand Prix 2019 is de ideale gelegenheid om ons sterkste gamma SV-voertuigen ooit in de kijker te zetten.”

De afdeling Special Vehicle Operations van Jaguar Land Rover omvat drie verschillende businesseenheden:

SV heeft als doel om de kerneigenschappen van bestaande Jaguar- en Land Rover-modellen te versterken, of het nu gaat om het luxueuze karakter van een Range Rover of de prestaties van een Jaguar.

Vehicle Personalisation onderneemt een reeks speciale projecten. Dat zijn onder meer bestellingen op maat, maar ook exclusieve projecten, zoals de Range Rover Sport SVR voor de James Bond-film SPECTRE. Daarnaast is deze afdeling verantwoordelijk voor de accessoiregamma’s van Jaguar Land Rover-modellen.

Jaguar Land Rover Classic levert authentieke auto's, deskundige diensten, originele onderdelen en onvergetelijke ervaringen voor liefhebbers van klassieke Jaguars en Land Rovers uit de hele wereld.

Tijdens de Zoute Concours d’Elegance zal de uiterst exclusieve Jaguar E-Type Reborn van Christine Centner tentoon worden gesteld in de Royal Zoute Golf Club op zaterdag 12 en zondag 13 oktober.

De Zoute Grand Prix biedt Jaguar Land Rover uiteraard ook de ideale gelegenheid om enkele van zijn pareltjes uit het verleden te showen. Dit jaar is die eer weggelegd voor de Jaguar E-Type 3.8 L Roadster, die op vrijdag 11 en zaterdag 12 oktober deelneemt aan de Zoute Rally. In 1961 sloeg de eerste E-Type de wereld met verstomming door zijn vliegtuiggeïnspireerde stijl en uitzonderlijke prestaties.

Met Michael van der Sande als co-piloot zal deze bijzondere wagen zijn tijdloze troeven ten volle kunnen uitspelen tijdens de Zoute Rally.

En om het prestigieuze autofestival in stijl af te sluiten, zal van der Sande op zondag 13 oktober deelnemen aan de GT Tour met de Range Rover Velar SVA Dynamic, die 550 pk uit zijn 5.0 V8-benzinemotor met compressor puurt.

Voor meer informatie over de Zoute Grand Prix: https://www.zoutegrandprix.be

- EINDE-

Story image
PB - JAGUAR LAND ROVER SCOORT MET SPECIAL VEHICLE OPERATIONS-PAVILJOEN OP TIENDE EDITIE VAN DE ZOUTE GRAND PRIX.pdf 445 KB

Meer informatie op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of door contact op te nemen met:

​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T: 03 241 11 35
​M: 0476 319 629
​E: [email protected]

Sociale mediakanalen van Jaguar:

Sociale mediakanalen van Land Rover:

Opmerking voor de redactie:

De Jaguar E-TYPE 3.8 L Roadster wordt ter beschikking gesteld door de recent opgerichte Jaguar Land Rover Classic-afdeling in Essen.