JAGUAR LAND ROVER STELT HAAR PERSWAGENVLOOT TER BESCHIKKING VAN HULP- EN ZORGORGANISATIES

• Jaguar en Land Rover bedanken iedereen in de hele wereld die betrokken is bij de strijd tegen het Coronavirus.
  • 308 voertuigen worden nu wereldwijd ingezet om noodhulporganisaties te ondersteunen.
  • Land Rover werkt al meer dan 65 jaar samen met de Internationale Federatie van Rode Kruis- en Rode Halvemaanverenigingen (IFRC) en financiert wereldwijd projecten voor rampenparaatheid en respons bij noodsituaties.
  • In België werden er ondertussen wagens uit onze persvloot ter beschikking gesteld aan de Voedselbank Brussel – Brabant (www.foodbank-brabant.be) en Solidarité Grands Froids (www.solidaritegrandsfroids.be). Beide organisaties gebruiken onze vloot om voedsel en andere hoogstnoodzakelijke goederen te bedelen bij de meest kwetsbare mensen in onze maatschappij.

Donderdag 9 april 2020, Antwerpen – Jaguar Land Rover heeft een lange traditie met het ondersteunen van humanitaire organisaties. Zo kunnen de Internationale Federatie van Rode Kruis- en Rode Halvemaanverenigingen (IFRC) al decennialang rekenen op de logistieke ondersteuning van de autoconstructeur. Ook vandaag neemt Jaguar Land Rover zijn verantwoordelijkheid op.

Na een rondvraag bij enkele humanitaire organisaties blijkt dat zij nu -nog meer dan anders- kampen met een gebrek aan middelen om de meest kwetsbare mensen in onze samenleving te bereiken.

Jaguar Land Rover België heeft daarom besloten om ook haar perswagenvloot ter beschikking te stellen van hulp- en zorgorganisaties.

De Voedselbank Brussel - Brabant (www.foodbank-brabant.be) en Solidarité Grands Froids in Brussel (www.solidaritegrandsfroids.be) hebben alvast enkele auto’s ontvangen.

Pierre Labouverie, Afgevaardigd Bestuurder van Voedselbank Brussel - Brabant getuigt: “Dankzij deze extra wagen kan onze bediende het openbaar vervoer vermijden bij de uitoefening van zijn voor de organisatie cruciale taken. Dit is van essentieel belang voor de optimale werking van de Voedselbank.”

Op die manier kunnen we extra vrijwillgers het terrein opsturen en kunnen we méér mensen bereiken. Door de coronamaatregelen hebben daklozen het immers nog moeilijker dan anders om te overleven. We kunnen deze extra auto’s dan ook heel goed gebruiken.”, aldus Cynthia Simpson, verantwoordelijke voor Solidarité Grands Froids in Brussel.

Aantekeningen voor de redacteur:

De reactie van Jaguar Land Rover op covid-19

Jaguar Land Rover werkt nauw samen met de Britse overheid om onze steun en expertise te leveren in deze ongekende tijden. We hebben ons formeel geregistreerd als reactie op de oproep van de regering voor bedrijfsondersteuning bij de bestrijding van de impact van covid-19 in het Verenigd Koninkrijk.

We hebben onze expertise op het vlak van onderzoek, (digitale) engineering en design beschikbaar gesteld, en daarnaast aangeboden om prototypes te printen, en tools voor machinaal leren, kunstmatige intelligentie en ondersteuning voor datawetenschap ter beschikking gesteld.

We concentreren ons ook op onze inspanningen om onze lokale gemeenschappen te ondersteunen door voertuigen van Jaguar en Land Rover te leveren aan organisaties zoals het Britse Rode Kruis en de hulpdiensten.

Land Rover is lid van de Disaster Relief Alliance, die het Rode Kruis helpt om gemeenschappen voor te bereiden op noodsituaties, hulp te bieden tijdens crisissen en steun te verlenen in de nasleep ervan. Er werd al 200.000 pond vrijgegeven om covid-19 te bestrijden. Jaguar en Land Rover hebben wereldwijd 308 voertuigen ingezet om noodhulporganisaties te ondersteunen.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

Annick Van Cauwenberge
PR Manager Jaguar Land Rover Belux
T: 03 241 11 35
M : 0476 319 629
E : avancauw@jaguarlandrover.com

PB_JAGUAR LAND ROVER STELT PERSWAGENVLOOT TER BESCHIKKING VAN HULP -EN ZORGORGANISATIES.pdf 294 KB

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ’s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om onovertroffen wagens te maken en onze klanten fantastische ervaringen te bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2018 verkocht Jaguar Land Rover 592.708 wagens in 128 landen.

We ondersteunen ongeveer 260.000 mensen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorfabriek en een binnenkort te openen batterijmontagefabriek. We hebben ook zeven technologiecentra wereldwijd. In het Verenigd Koninkrijk zijn die gevestigd in Shannon, Manchester, Warwick (NAIC) en Londen. In de rest van de wereld bevinden ze zich in Portland (VS), Boedapest (Hongarije) en Changshu (China). We hebben autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije.

Vanaf 2020 zullen alle nieuwe modellen van Jaguar Land Rover een geëlektrificeerde versie hebben, wat de keuze voor onze klanten verder zal verruimen. We zullen over ons hele gamma geëlektrificeerde producten lanceren, van volledig elektrische wagens tot plug-inhybrides en ‘mild hybrids’, en daarnaast ook de nieuwste benzine- en dieselmotoren blijven aanbieden.