• Jaguar Land Rover onthult nieuwe huisstijl en verandert in JLR
  • Nieuwe JLR-identiteit belichaamt elegantie, moderniteit en toekomstgerichte visie van het bedrijf
  • Zoals reeds eerder aangekondigd worden de merken Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar sterker dankzij deze “House of ​ Brands”-aanpak
  • Historisch Land Rover-merk blijft geïntegreerd en zal zichtbaar zijn op onze voertuigen, onlineplatformen en dealerships
  • De nieuwe JLR-huisstijl is de volgende stap in de Reimagine-strategie en weerspiegelt de moderne luxeambitie van de onderneming

Antwerpen, 5 juni 2023: JLR heeft vrijdag II zijn nieuwe huisstijl onthuld die past binnen de evolutie naar een “House of Brands”-organisatie.

De nieuwe huisstijl wil ambiguïteit wegnemen en het unieke DNA van elk van de merken van JLR – Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar – in de verf zetten. Zo wil JLR ook de bedrijfsvisie versnellen om “Proud Creators of Modern Luxury” te worden.

Adrian Mardell, CEO van JLR: “Vandaag is een opwindende dag, want we onthullen een nieuwe huisstijl voor onze onderneming in het kader van onze “House of Brands”-aanpak. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit de ambitie van JLR in de moderne luxe leefwereld perfect illustreert.” ​

Professor Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer bij JLR, verklaarde: “Dit is het volgende hoofdstuk in onze Reimagine-reis om een echt moderne luxeonderneming te worden. De nieuwe
​JLR-huisstijl zal onze klanten duidelijkheid verschaffen en fungeren als een eenheid voor onze vier verschillende Britse merken.”

Het creatieve proces achter de nieuwe huisstijl focuste op elegantie, de moderniteit en vooruitstrevendheid om de richting en ambitie van het bedrijf te tonen. De aflopende ‘J’ wil elegantie toevoegen, terwijl het lichtere gewicht van het embleem de stap naar verfijning en moderniteit illustreert.

JLR bevestigde vrijdag ll dat het merk Land Rover een belangrijk deel van het DNA van de onderneming zal blijven. Land Rover blijft een wereldbefaamd en belangrijk erfgoedmerk, dat zijn stempel drukt op wagens, websites, sociale media en dealerships en dat de topmerken Range Rover, Defender en Discovery ondersteunt.

PB JAGUAR LAND ROVER ONTHULT NIEUWE JLR-HUISSTIJL EN VERSNELT DAARMEE HAAR VISIE OP MODERNE LUXE.pdf 259 KB

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

​PR Manager JLR Belux

T: + 32 3 241 11 35