JOSÉ MOURINHO BRENGT VERRASSINGSBEZOEK AAN JAGUAR-PRODUCTIELIJN

• José Mourinho wordt 100.000e Jaguar F-PACE-klant
  • José Mourinho, voetbalmanager bij Manchester United, verraste Jaguar-werknemers met een bezoek aan de productielijn als Jaguars nieuwste werknemer.
  • Jaguar F-PACE is momenteel ‘World Car of The Year’ en snelst verkopende Jaguar ooit
  • Bekijk de kortfilm van Mourinho die aan zijn nieuwe F-PACE werkt: https://youtu.be/ugCFQ__aU2U

Londen: José Mourinho bracht een verrassingsbezoek aan de Jaguar Land Rover-fabriek in Solihull om te zien hoe werknemers zijn nieuwe auto bouwen, de 100.000e F-PACE.

Mourinho, die een echte Jaguar-overall droeg, bezocht de fabriek om de productie van zijn auto te volgen en hielp het team terwijl zijn auto over de productielijn bewoog.

Mourinho verklaarde:

“Het was een indrukwekkende ervaring om de Jaguar-fabriek te bezoeken en te zien hoeveel technologie en werk er bij de productie van deze prachtige auto’s komt kijken. Ik ben al jaren verknocht aan Jaguar. In 2014 mocht ik als eerste Britse klant een F-Type Coupé in ontvangst nemen en ook nu is het een heel bijzondere ervaring om de 100.000e Jaguar F-PACE-klant te worden.”

Bij zijn aankomst in de fabriek gaf José een teamtalk aan de werknemers, om ze te motiveren en hun trots en passie in hun werk en de producten die ze afleveren aan te wakkeren.

De F-PACE is de snelst verkopende Jaguar ooit: nooit eerder werden op zo’n korte tijd 100.000 exemplaren van een Jaguar verkocht.

Ian Callum zei:

“Het is fantastisch dat een van de meest succesvolle voetbalmanagers met een F‑PACE rijdt, een SUV die door de jury van de Auto van het Jaar-verkiezing 2017 werd uitgeroepen tot de beste en mooiste auto ter wereld. Net als José Mourinho zelf hecht de F‑PACE veel belang aan individuele stijl en topprestaties.”

In 2016 testte Mourinho de Jaguar F-PACE in het kader van een extreme prestatiegerichte bestuurderservaring in de noordpoolcirkel. Op het 60 km grote, bevroren meer aan Jaguars extreme testfaciliteit in Arjeplog (Zweden) leerde José Mourinho de kunst van het driften tegen hoge snelheid en het volgas rijden op ijs.

De Jaguar F-PACE biedt een ongeëvenaarde mix van prestaties, design en functionaliteit. Om zeker te zijn dat elk systeem zelfs in de meest extreme omstandigheden feilloos werkt, werd de nieuwe F‑PACE onderworpen aan een van de meest veeleisende testprogramma’s die de constructeur ooit heeft uitgewerkt.

Aantekeningen voor redacteurs:

• De volledig nieuwe Jaguar F-PACE is een prestatiegerichte cross-over voor wie houdt van rijden, met een onovertroffen dynamiek en dagelijks gebruiksgemak.
  • De F-PACE is de snelst verkopende Jaguar ooit: nooit eerder werden op zo’n korte tijd 100.000 exemplaren van een Jaguar verkocht
  • Het gamma omvat de modellen Prestige, R-Sport, Portfolio, S en First Edition
  • De sterke en stijve lichtgewicht aluminium architectuur verzekert de wendbaarheid, verfijning en efficiëntie.
  • De AWD-vierwielaandrijving levert een geruststellende grip in alle weersomstandigheden, die nog verder wordt verbeterd met in dit segment toonaangevende tractietechnologieën zoals Adaptive Surface Response.
  • De F-PACE is momenteel ‘World Car of the Year’ en ‘World Car Design of the Year’ en stapelde de onderscheidingen op tijdens de verkiezing van de Auto van het Jaar 2017. Het is de eerste keer dat Jaguar de hoogste onderscheiding ontvangt en Jaguar is nog maar het tweede merk dat beide titels in een en hetzelfde jaar kreeg.
  • Hij is tevens de meest online opgezochte Jaguar ooit met 3,6 miljoen unieke paginaweergaven van F-PACE-inhoud in de eerste zes maanden na zijn onthulling.
  • In de eerste maanden dat hij verkrijgbaar was, werden meer dan 578.261 online configuraties voltooid voor de F-PACE.

Meer informatie:

Voor bestanden in hoge resolutie, surf naar: www.media.jaguar.com

Jaguar-kanalen:
- Facebook: http://www.facebook.com/Jaguar