LAND ROVER STELT LIMITED EDITION DISCOVERY VICTORINOX VOOR

• Land Rover gaat samenwerking aan met Victorinox voor de ontwikkeling van een unieke Limited Edition van de Discovery verkrijgbaar in 60 stuks
  • Verkrijgbaar in Santorini Black en met een keuze van twee dieselmotoren
  • Uitgerust met een exclusief Victorinox-pack
  • Verkrijgbaar bij de Belgische Land Rover dealers vanaf € 71.950.

Antwerpen, 8 mei 2018 - Land Rover gaat een exclusieve samenwerking aan met de iconische producent van het Zwitserse zakmes, Victorinox. Samen stellen ze de Discovery Victorinox voor die de gemeenschappelijke waarden van beide merken als geen ander belichaamt.

Deze limited edition van amper 60 exemplaren is verkrijgbaar in Santorini Black en kan worden uitgerust met de 2.0D van 240 pk of de 3.0D van 211 of 258 pk. De Discovery Victorinox biedt vijf of (optioneel) zeven volwaardige zitplaatsen en is uitgerust met een panoramisch schuifdak, zwarte hemelbekleding, een Meridian audiosysteem van 380 Watt, led mistlampen vooraan en een achteruitrijcamera. De 20” lichtmetalen velgen in Gloss Black voltooien de looks. Deze limited edition is enkel verkrijgbaar in België en Luxemburg.

De uitrusting van de auto wordt aangevuld met het Vicorinox-pack dat bestaat uit een tweedelige kofferset, een Airboss Mecha Chrono Match 9 horloge en een rescue tool zakmes, ontworpen in samenwerking met professionele redders.

Over Victorinox

De geschiedenis van Victorinox gaat terug tot het jaar 1884, toen Karl Elsener een messenfabriek opende in Ibach-Schwyz. Zijn revolutionaire idee om een compact mes te maken met een reeks praktische functies was een succes en het Zwitserse zakmes was geboren. Vandaag produceert en verkoopt Victorinox ook bestek, horloges, reisbenodigdheden en parfum.

Over Land Rover

Al sinds 1948 maakt Land Rover rasechte 4x4's met volwaardige terreincapaciteiten over het hele modellengamma. De Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar en Range Rover Evoque zijn elk wereldwijd de referentie in hun SUV-segment. 80 procent van het modellengamma wordt geëxporteerd naar meer dan 100 landen.

Over Jaguar Land Rover: de toekomst van moderne luxe opnieuw uitvinden door design

De Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover vertaalt zich in een duurzaamheidsgerichte visie op

moderne luxe door design.

Onze toonaangevende, moderne luxe modellen Range Rover, Discovery, Defender en Jaguar zijn wereldwijd in trek. In boekjaar 2021/22 verkochten we meer dan 370.000 wagens in 123 landen. Geëlektrificeerde modellen waren goed voor ongeveer twee derde van de verkochte wagens, dankzij een modellengamma dat naast de nieuwste benzine- en dieselmotoren ook volledig elektrische en hybride elektrische technologieën omvat.

We transformeren onze onderneming om tegen 2039 netto nul CO2 uit te stoten in onze toeleveringsketen, producten en activiteiten en hebben een stappenplan uitgewerkt om de emissies in onze eigen activiteiten en waardeketens tegen 2030 te verminderen door middel van goedgekeurde, op wetenschap gebaseerde doelstellingen. Elektrificering staat centraal bij deze strategie ; alle Jaguar en Land Rover modellen zullen tegen het einde van dit decennium verkrijgbaar zijn in een volledig elektrische uitvoering.

We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorenfabriek en een batterijassemblagefabriek. We hebben ook autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije, naast zeven technologiecentra over de hele wereld.

Jaguar Land Rover, sinds 2008 een volwaardige dochteronderneming van Tata Motors, heeft een ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldspelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.

Voor meer informatie over de Reimagine-strategie van Jaguar Land Rover kunt u terecht op: