NIEUWE JAGUAR F-PACE LAAT ZICH AAN DE WERELD ZIEN IN SPECTACULAIRE LOOPING

#FPACE

• Zwaartekracht tartend debuut voor de volledig nieuwe Jaguar F-PACE.
  • De F-PACE verbreekt het Guinness World Record voor de hoogste looping ooit.
  • De F-PACE kreeg in de reusachtige, 19,08 meter hoge looping extreme krachten van 6,5 G te verduren.
  • De dynamische onthulling vestigt de aandacht op de uitzonderlijke prestaties, wendbaarheid en sterkte van de F-PACE.
  • De Jaguar F-PACE is de ultieme praktische sportwagen.
  • De spannende onthulling viert de 80ste verjaardag van het merk Jaguar en volgt op de succesvolle lanceringen van de berlines XE en XF.
  • Bekijk het wereldrecorddebuut van de F-PACE in de video onderaan.

14 september, renbaan Frankfurt Niederrad. 20:15 uur CET: De eerste sportwagen voor het gezin van Jaguar tartte één dag voor zijn wereldwijde autosalondebuut in Frankfurt de zwaartekracht met een looping van 360°, die meteen ook een nieuw record vestigt.

De volledig nieuwe Jaguar F-PACE, de meest praktische sportwagen ter wereld, werd met de nodige durf en precisie bestuurd door ervaren Brits stuntpiloot Terry Grant. Met zijn recordlooping in de speciaal voor de stunt gebouwde constructie opent de F-PACE meteen ook wereldwijd officieel de orderboeken. Hij wist de stunt tot een goed einde te brengen dankzij de sportwagentechnologie en veiligheidssystemen van wereldklasse.

Met de uitzonderlijke krachttoer wilde Jaguar het krachtige design van de zeer lichte F-PACE in de verf zetten en laten zien hoe hij wendbaarheid combineert met de snelheid en prestaties van een sportwagen.

Professioneel piloot Terry Grant bereidde zijn lichaam voor op de krachten van 6,5 G met twee maanden van intensieve fysieke training en aanpassing van zijn dieet. 6,5 G is meer dan wat de piloten van de spaceshuttle te verwerken kregen.

Aan de nooit eerder uitgevoerde krachttoer gingen maanden van planning vooraf om te garanderen dat zowel de wagen als de piloot de stunt tot een goed einde zouden brengen. Een team van deskundigen met onder meer bouwkundig ingenieurs, wiskundigen en veiligheidsexperts werkte alle fysische parameters, hoeken, vereiste snelheden en afmetingen precies uit.

De F-PACE zal verkrijgbaar zijn vanaf mei 2016 en is te koop vanaf € 43.050.

Bijschrift: Jaguar toont de nieuwe F-PACE aan de wereld in de aanloop naar zijn debuut op het autosalon van Frankfurt met een nieuw Guinness World Record: hoogste looping ter wereld

– EINDE –

Aantekeningen voor de redacteurs

Contact: Isabelle Michiels, [email protected]

Mediamateriaal vindt u op www.media.jaguar.com

Voor videobeelden in hoge resolutie kunt u terecht op www.broadcast.jaguarlandrover.com.

Jaguar kanalen:
- Facebook: http://www.facebook.com/Jaguar
- Twitter: http://twitter.com/Jaguar
- Instagram: http://instagram.com/Jaguar
- YouTube: http://www.youtube.com/JaguarCars

Over de Jaguar F-PACE

De F-PACE is de eerste performance cross-over en gezinssportwagen van Jaguar. Zijn sterke en stijve Lightweight Aluminium Architecture zorgt voor wendbaarheid, verfijning en efficiëntie. Hij combineert krachtig design met dagelijkse bruikbaarheid voor het gezin. Het nieuwe model krijgt wearable technologie en het InControl Touch Pro infotainmentsysteem.

De Ingenium dieselmotor van de F-PACE maakt een CO2-uitstoot mogelijk van slechts 129 g/km.

Het voor de stunt gebruikte model met dieselmotor van 180 pk en achterwielaandrijving is de lichtste, efficiëntste wagen in het segment.

Over Terry Grant

Terry Grant wordt beschouwd als een van de meest legendarische stuntpiloten aller tijden. De internationale stuntpiloot vestigde verschillende wereldrecords met uiteenlopende autostunts. Terry was al te zien tijdens enkele van de meest prestigieuze evenementen, van de Race of Champions in Parijs tot het World Rallycross.

Gamma-overzicht

Het gamma van de volledig nieuwe F-PACE zal de volgende modellen omvatten: F-PACE Pure, F‑PACE Prestige, F-PACE Portfolio, F-PACE R-Sport, F-PACE S, F-PACE First Edition.

De volgende aandrijvingen zullen beschikbaar zijn: 2.0 liter diesel (180 pk) met manuele versnellingsbak en achterwielaandrijving of AWD-vierwielaandrijving, of automaat met AWD-vierwielaandrijving; 3.0 liter diesel (300 pk) met automaat en AWD-vierwielaandrijving; en 3.0 liter benzine (340 pk of 380 pk) met automaat en AWD-vierwielaandrijving