• Een van de grootste Europese onderzoeks- en ontwikkelingscentra voor auto's wijdt zich aan de grootste mobiliteitsuitdagingen om de toekomst van de autosector vorm te geven vanuit het hart van het Verenigd Koninkrijk.
  • Nationaal centrum ter waarde van 150 miljoen pond voor geavanceerd auto-onderzoek, -design en -ontwikkeling.
  • Jaguar Land Rover, Tata Motors en WMG, een onderdeel van de Universiteit van Warwick, toonden projecten voor de duurzame mobiliteit van de toekomst, met onder meer hun nieuwste geëlektrificeerde en autonome voertuigen.
  • Jaguar Land Rover demonstreerde zijn nieuwste geavanceerde onderzoeksconcepten voor autonome voertuigen als volgende fase in zijn ‘Destination Zero’-missie: een ambitie om de maatschappij veiliger en gezonder en het milieu schoner te maken.

Antwerpen – 19 februari 2020 – Z.K.M. de prins van Wales heeft gisteren een van de grootste Europese onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteiten voor auto’s officieel geopend: het National Automotive Innovation Centre (NAIC) van de Universiteit van Warwick, in Coventry. Hooggeschoolde onderzoekers, ingenieurs en ontwerpers zullen er oplossingen zoeken voor de grootste mobiliteitsuitdagingen van onze maatschappij en zullen vanuit het hart van het Verenigd Koninkrijk collectief vorm geven aan de toekomst van de wereldwijde autosector.

Het NAIC verenigt de grootste denkers uit de autosector en de academische wereld en werpt zich op als een toonbeeld van onderzoek en ontwikkeling op het gebied van toekomstige mobiliteit en duurzaamheid. Het zal de toekomstige auto’s en persoonlijke mobiliteitsoplossingen van de toekomst creëren en de vaardigheden afleveren die nodig zijn om het Verenigd Koninkrijk concurrentieel te houden. Het NAIC is centraal gelegen in het ecosysteem van de Midlands, een ware magneet voor economische groei, en draagt bij tot de ‘Destination Zero’-visie voor de toekomst.

Tijdens het bezoek van vandaag toonden Jaguar Land Rover, Tata Motors en WMG hun projecten voor een duurzame toekomst, met onder meer hun meest recente geëlektrificeerde en autonome voertuigen.

Jaguar Land Rover demonstreerde zijn nieuwste geavanceerde onderzoeksconcepten voor autonome voertuigen als volgende fase in zijn ‘Destination Zero’-missie, een ambitie om de maatschappij veiliger en gezonder en het milieu schoner te maken. Door onophoudelijk te innoveren, streeft de onderneming naar een toekomst zonder emissies, zonder ongevallen en zonder files, en dat in al zijn vestigingen en met al zijn producten en diensten.

Professor Sir Ralf Speth, CEO van Jaguar Land Rover, sprak de genodigden toe en zei: “Bij Jaguar en Land Rover geloven we in een betere toekomst voor onze mobiliteit. Een toekomst zonder emissies, zonder files en zonder ongevallen. Die toekomst hebben we ‘Destination Zero’ gedoopt en het National Automotive Innovation Centre zal ons de juiste weg wijzen.”

“Hier werken academici, constructeurs en leveranciers aan een slimme en veilige transportinfrastructuur die autonome voertuigen en openbaar vervoer omvat. Ze ontwerpen ook emissievrije voertuigen, aangedreven door hernieuwbare energie en intelligente laders, en creëren materiële en digitale productie-innovaties die afval zullen elimineren.”

“We zijn verheugd dat Z.K.M. de prins van Wales vandaag aanwezig is om het National Automotive Innovation Centre officieel te openen.”

Een samenwerkingshub

Het 33.000 vierkante meter grote centrum werd ontworpen als een innovatieve ruimte waar honderden academici, ontwerpers, onderzoekers en ingenieurs kunnen samenwerken. Het omvat hypergeavanceerde werkplaatsen, laboratoria, virtuele ontwikkelingsruimtes en geavanceerde motorfaciliteiten.

Het concept voor het NAIC werd tot leven gebracht door wijlen Professor Lord Bhattacharyya, de oprichter van WMG, en het gebouw waarin het is gevestigd werd naar hem vernoemd bij wijze van eerbetoon.

Professor Stuart Croft, Vicevoorzitter van de Universiteit van Warwick, voegde eraan toe: "Ik heet Z.K.M. de prins van Wales van harte welkom op de campus van de Universiteit van Warwick om het National Automotive Innovation Centre officieel te openen. De ligging van het centrum onderstreept de toonaangevende rol die Coventry, Warwickshire en de West-Midlands spelen in het Britse en internationale onderzoek naar auto-innovaties."

“We plukken de vruchten van de toewijding van heel wat mensen die net als diverse organisaties uit de autosector en de academische wereld, alsook lokale en nationale overheden hebben geholpen om de visie van wijlen Professor Lord Bhattacharyya te realiseren en een centrum voor de ontwikkeling van en het onderzoek naar de toekomstige mobiliteit op te richten.”

De partners die samenwerken in het NAIC, bouwen aan de toekomst en helpen de volgende generatie van ingenieurs, ontwerpers en onderzoekers te vormen. In het NAIC werken studenten en leerlingen samen met experts en leiders in hun respectievelijke vakgebieden. Aan de hand van diverse opleidingsprogramma’s, leercontracten en aanvullende opleidingen werken de drie partners curricula uit die nieuwe technologieën en mobiliteitsoplossingen ondersteunen.

Professor David Mullins, Interimvoorzitter van WMG, legt uit: “De visie van wijlen Professor Lord Bhattacharyya bestond erin om de toekomstige generaties van ontwerpers, onderzoekers en ingenieurs te inspireren tot innovaties door middel van gezamenlijke onderzoeksprojecten met constructeurs, leveranciers en academici in het National Automotive Innovation Centre.”

“We zetten ons in om de vaardigheden te leveren die nodig zijn om het Verenigd Koninkrijk wereldwijd concurrentieel te houden en ontwikkelen nieuwe curricula, zoals ons ‘digital degree’-programma voor leerlingen, dat bijdraagt tot nieuwe technologieën en mobiliteitsoplossingen.”

De duurzame mobiliteit van de toekomst

Jaguar Land Rover, Tata Motors en WMG werken in het NAIC samen aan de volgende generatie van geëlektrificeerde en autonome voertuigen.

Samen stelden ze enkele van hun meest recente projecten tentoon, waaronder de inzending van Warwick voor de Formula Student en het Warwick Moto Concept onder leiding van WMG; maar ook de jongste betaalbare elektrische auto van Tata Motors, de Nexon EV, en de autonome Tata Hexa, evenals de jongste zelfrijdende prototypes van Jaguar Land Rover, een zelfrijdende Jaguar I-PACE en de ADAS Land Rover Discovery.

Guenter Butschek, CEO en MD van Tata Motors Ltd., verklaarde, “Het National Automotive Innovation Centre brengt onze ontwikkelings- en designexperts in het Verenigd Koninkrijk samen om meer synergieën te creëren voor baanbrekende designs en technologieën, met de focus op geconnecteerde, elektrische, gedeelde en veilige systemen die de toekomstige mobiliteitsoplossingen voor India vorm zullen geven.”

“Het centrum werd nauwkeurig ontworpen om de toekomstige innovaties voor de autosector te ondersteunen. De virtuele ontwikkelingsruimten, de motorfaciliteiten, de laboratoria en de baanbrekende designateliers bieden een inspirerende en productieve samenwerkingsomgeving voor de toekomst.”

“De opening van het National Automotive Innovation Centre aan het begin van het 75e jaar in ons bestaan bevestigt het engagement van Tata Motors om verantwoorde en duurzame oplossingen uit te werken om een antwoord te bieden op de wereldwijde uitdagingen van de komende decennia. Het team is verheugd met de aanwezigheid van Z.K.M. de prins van Wales tijdens dit evenement en zijn doorgedreven interesse en inzicht in de opportuniteiten en uitdagingen van onze sector.”

Duurzaam welzijn

Alle gebouwen en faciliteiten werden van bij het begin ontworpen om duurzaamheid en welzijn te verenigen.

De bouw van het NAIC werd bekroond met de hoogste BREEAM-rating (Excellent) en het dak is bedekt met een reeks fotovoltaïsche panelen en een regeneratieve elektrische verwarming. De kantoren onder een van ’s werelds grootste daken in gelamineerd hout baden in natuurlijk licht en zijn opgesteld rond een met daglicht gevuld atrium.

Het 150 miljoen pond kostende centrum is een partnerschapsproject van Jaguar Land Rover, WMG, Tata Motors en de Universiteit van Warwick en werd gebouwd met 15 miljoen pond aan subsidies van het Research Partnership Investment Fund van de Britse regering, toegekend via Research England.

David Sweeney van Research England verklaarde: “Het National Automotive Innovation Centre zal baanbrekende technologieën creëren met een systeembenadering die talloze disciplines overkoepelt. Dit model van interdisciplinaire samenwerking geeft aan hoe onze innovatieve sector voor hoger onderwijs samenwerkt met de industrie om uiterst effectieve en vruchtbare relaties op te bouwen in regionale onderzoekscentra zoals de West Midlands.”

“Research England is verheugd het NAIC te kunnen ondersteunen via het Research Partnership Investment Fund.”

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

​PR Manager Jaguar Land Rover Belux
​T : 03 241 11 35
​M : 0476 319 629

PB_OFFICIËLE OPENING VAN NATIONAL AUTOMOTIVE INNOVATION CENTRE DOOR Z.K.M. DE PRINS VAN WALES.pdf 430 KB