RANGE ROVER EVOQUE: EUROPA'S FAVORIETE COMPACTE SUV

• Range Rover Evoque wint prijs voor ‘Beste geïmporteerde compacte SUV’ op Best Car Readers’ Choice Awards 2020 van 'Auto Motor und Sport'
  • Winnaars verkozen door meer dan 100.000 lezers van 'Auto Motor und Sport' in 11 Europese landen
  • Jaguar F-TYPE behaalt derde plaats in categorie ‘Geïmporteerde cabriolets’

Antwerpen, Donderdag 13 februari 2020 – De nieuwe Range Rover Evoque won een prestigieuze prijs die werd uitgereikt door bestuurders doorheen heel Europa.

De compacte luxe-SUV werd op de Best Cars Readers’ Choice Awards van Auto Motor und Sport verkozen tot ‘Beste geïmporteerde compacte SUV’ na een poll bij meer dan 100.000 lezers. De Evoque werd geprezen om zijn combinatie van Range Rover-luxe, modernistisch design en duurzame, innovatieve technologieën.

Jaguar viel ook in de prijzen: de F-TYPE Cabriolet belandde op de derde plaats in de categorie ‘Geïmporteerde cabriolets’.

Felix Bräutigam, Chief Commercial Officer van Jaguar Land Rover, mocht beide prijzen in Stuttgart in ontvangst nemen. Hij verklaarde: “De Best Cars Readers’ Choice Awards vormen een van de belangrijkste barometers binnen de autosector. Daarom zijn we extra verheugd dat de kritische lezersjury Jaguar Land Rover jaar na jaar tot winnaar kroont.”

“Door de nieuwe Range Rover Evoque naar de eerste plaats te stemmen, belonen meer dan 100.000 lezers zijn unieke concept, design en innovatieve technologie. De derde plaats voor de F-TYPE Cabriolet bestendigt het unieke karakter van de nieuwe Jaguar-cabriolet. Deze prestatie is een geweldige erkenning van het werk van ons hele team. Onze klanten mogen in de toekomst nog meer buitengewone voertuigen van ons verwachten.”

De modellen van Jaguar en Land Rover zijn altijd al succesvol geweest op de Best Cars Awards. De oorspronkelijke Evoque werd in 2015, 2016 en 2017 uitgeroepen tot ‘Beste geïmporteerde compacte SUV’ en ‘Beste offroadvoertuig’.

De Jaguar F-TYPE mocht voor de zesde opeenvolgende keer aantreden op het podium. De nieuwe F-TYPE werd voorgesteld in december en kan nu besteld worden.

De Best Cars Readers’ Choice Awards behoren tot de grootste en belangrijkste in de auto-industrie, en niet alleen in Duitsland. Naast de lezers van Auto Motor und Sport mogen ook die van elf andere Europese tijdschriften en van één niet-Europees tijdschrift uit de AMS-groep hun stem uitbrengen. Volgens de sector beschikken deze lezers over een neus voor technologie en een kritische blik.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

Annick Van Cauwenberge
PR Manager Jaguar Land Rover Belux
T : 03 241 11 35
M : 0476 319 629
E : avancauw@jaguarlandrover.com

PB_RANGE ROVER EVOQUE, EUROPA'S FAVORIETE COMPACTE SUV.pdf 280 KB

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ’s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om onovertroffen wagens te maken en onze klanten fantastische ervaringen te bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2018 verkocht Jaguar Land Rover 592.708 wagens in 128 landen.

We ondersteunen ongeveer 260.000 mensen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorfabriek en een binnenkort te openen batterijmontagefabriek. We hebben ook zeven technologiecentra wereldwijd. In het Verenigd Koninkrijk zijn die gevestigd in Shannon, Manchester, Warwick (NAIC) en Londen. In de rest van de wereld bevinden ze zich in Portland (VS), Boedapest (Hongarije) en Changshu (China). We hebben autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije.

Vanaf 2020 zullen alle nieuwe modellen van Jaguar Land Rover een geëlektrificeerde versie hebben, wat de keuze voor onze klanten verder zal verruimen. We zullen over ons hele gamma geëlektrificeerde producten lanceren, van volledig elektrische wagens tot plug-inhybrides en ‘mild hybrids’, en daarnaast ook de nieuwste benzine- en dieselmotoren blijven aanbieden.