Woensdag 28 juli 2020, AntwerpenDhr. Chandrasekaran, Voorzitter van Tata Sons, Tata Motors en Jaguar Land Rover plc, kondigt aan dat de heer Thierry Bolloré werd aangesteld als Chief Executive Officer van Jaguar Land Rover, met ingang van 10 september 2020.

Dhr. Chandrasekaran verklaarde: “Ik ben verheugd Thierry te mogen verwelkomen bij Jaguar Land Rover. Thierry is een gerenommeerde wereldwijde bedrijfsleider met een bewezen staat van dienst in het doorvoeren van complexe transformaties en zal een schat aan ervaring naar een van de meest prestigieuze posities in de sector brengen.”

De heer Bolloré heeft een uitgebreide expertise in de autosector, met als meest recente functie die van CEO van Groupe Renault, en voordien bekleedde hij topfuncties bij wereldwijde autoleverancier Faurecia.

“Jaguar Land Rover staat wereldwijd bekend om zijn weergaloze merkreputatie, voortreffelijk design en doorgedreven technische integriteit. Het zal voor mij een voorrecht zijn om dit fantastische bedrijf te mogen leiden doorheen de nog altijd meest uitdagende tijden van onze generatie.

“De mensen van Jaguar Land Rover, die bekend staan om hun passie en geestdrift, zijn de drijvende kracht achter zijn succes. Ik ben erg enthousiast om samen met het team vorm te geven aan de toekomst van dit iconische bedrijf”, aldus de heer Bolloré.

De heer Bolloré volgt prof. Sir Ralf Speth op, die de eerder aangekondigde functie van niet-uitvoerend vicevoorzitter van Jaguar Land Rover plc zal overnemen.

Dhr. Chandrasekaran voegde eraan toe: “Ik wil Ralf bedanken voor een decennium van uitmuntende visie en uitstekend leiderschap voor Jaguar Land Rover en hem verwelkomen in zijn nieuwe niet-uitvoerende functie, naast zijn bestaande functie in het bestuur van Tata Sons.”

Jaguar Land Rover is een wereldwijde autoconstructeur en toonaangevend technologiebedrijf, dat met trots is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Jaguar en Land Rover. Het bedrijf zet zich in om mensen levenslang te laten genieten en heeft als missie de mobiliteit van de toekomst vorm te geven richting Destination Zero: een wereld zonder emissies, zonder ongevallen en zonder files.

Einde

PB - THIERRY BOLLORÉ AANGEKONDIGD ALS NIEUWE CHIEF EXECUTIVE OFFICER VAN JAGUAR LAND ROVER.pdf 311 KB

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

Annick Van Cauwenberge
PR Manager Jaguar Land Rover Belux
T: 03 241 11 35
M : 0476 319 629
E : avancauw@jaguarlandrover.com

Sociale mediakanalen van Jaguar:
www.facebook.com/JaguarBelux
www.instagram.com/jaguarbelux/

Sociale mediakanalen van Land Rover:

www.facebook.com/landroverbelgium

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ’s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om onovertroffen wagens te maken en onze klanten fantastische ervaringen te bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2018 verkocht Jaguar Land Rover 592.708 wagens in 128 landen.

We ondersteunen ongeveer 260.000 mensen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorfabriek en een binnenkort te openen batterijmontagefabriek. We hebben ook zeven technologiecentra wereldwijd. In het Verenigd Koninkrijk zijn die gevestigd in Shannon, Manchester, Warwick (NAIC) en Londen. In de rest van de wereld bevinden ze zich in Portland (VS), Boedapest (Hongarije) en Changshu (China). We hebben autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije.

Vanaf 2020 zullen alle nieuwe modellen van Jaguar Land Rover een geëlektrificeerde versie hebben, wat de keuze voor onze klanten verder zal verruimen. We zullen over ons hele gamma geëlektrificeerde producten lanceren, van volledig elektrische wagens tot plug-inhybrides en ‘mild hybrids’, en daarnaast ook de nieuwste benzine- en dieselmotoren blijven aanbieden.