ULTIEME AVONTUREN OP HET NOORDPOOLIJS MET JAGUAR EN LAND ROVER

• De ervaringen van de Jaguar Land Rover Ice Academy combineren onvergetelijke sensaties met rijvaardigheden voor de winter
  • Drijf de Land Rover Defender, Range Rover Velar, Jaguar F-TYPE, Jaguar
    F-PACE en Jaguar I-PACE tot het uiterste aan de rand van de noordpoolcirkel
  • De keuze uit diverse routes biedt winterse rijervaringen voor alle rijvaardigheidsniveaus
  • Optionele lifestyleactiviteiten zijn onder meer de Arctic Circle Drive en tochten met huskysleden en sneeuwscooters
  • Reserveer nu uw Ice Academy-ervaring, voor de periode van januari tot maart 2022 op jaguar.com/experiencesweden | landrover.com/experiencesweden
  • Bekijk hier de Jaguar Land Rover Ice Academy 2021 Film

Met de Jaguar Land Rover Ice Academy aan de rand van de noordpoolcirkel brengen Jaguar en Land Rover pure opwinding en combineren ze onschatbare rijvaardigheden voor de winter met onvergetelijke sensaties.

De nieuwe Jaguar Land Rover Ice Academy 2022 telt vijf routes, die stuk voor stuk werden uitgestippeld in het Zweedse Arjeplog. Elke route kan worden gereden met de sportwagen Jaguar F-TYPE, de prestatiegerichte SUV Jaguar F-PACE, de iconische
Land Rover Defender en de Range Rover Velar. Meer doorgewinterde bestuurders kunnen zich ook meten met de volledig elektrische Jaguar I-PACE.

De Jaguar Land Rover Ice Academy geeft u de kans om uw grenzen op te zoeken met deze modellen van wereldklasse en u helemaal onder te dompelen in de omgeving met een gamma buitengewone lifestyleactiviteiten.

Er zijn vijf ervaringen voor alle rijvaardigheidsniveaus, van beginnelingen tot gevorderden die hun ijsschaatsvaardigheden willen bijschaven. Klanten krijgen ook de keuze tussen verblijven van twee, drie of vier nachten, en dat alles met ondersteuning door hoogopgeleide experts. De Ice Academy is erg populair bij sportsterren en beroemdheden. Onder meer Wereldkampioen boksen bij de zwaargewichten Anthony Joshua en acteur Luke Evans konden de sensaties reeds ervaren. Hollywood-ster Evans verklaarde na zijn bezoek vorig jaar: “De auto’s testen op de meren en circuits was een bijzondere ervaring. Het was geweldig om te leren driften in de bochten.

Phil Jones, hoofdinstructeur van de Ice Academy, verklaarde: “Elk aspect van de Jaguar Land Rover Ice Academy is adembenemend, van de kracht van de Jaguar F-TYPE en de terreincapaciteiten van de Land Rover Defender tot het spectaculaire Noordpoollandschap. Welke ijsroute u ook kiest, uw rijvaardigheden voor de winter worden op de meest meeslepende manier geperfectioneerd.

De nieuwe, personaliseerbare Ice Drive Lite-route biedt een verblijf van twee nachten en een volledige dag rijden met de Jaguar F-PACE of de Land Rover Defender. Tijdens uw drie namiddagsessies kunt u uw voertuigen upgraden voor onze circuits: The Circle, Handling Circuit 1 en The Slalom.

De Ice Drive-route, beschikbaar als driedaags weekend of vierdaagse midweek, omvat twee dagen rijden op het ijs plus een ‘hot lap’ als passagier in een F-TYPE met een rijinstructeur aan het stuur.

Eveneens inbegrepen is een bezoek aan het Jaguar Land Rover Cold-Climate Test Centre, de geheime zone waar nieuwe modellen worden uitgetest voor ze op de markt komen.

De vijfdaagse Ice Drive Plus-route omvat een verblijf van vier nachten met minimaal drie dagen rijden, plus optionele lifestyleactiviteiten zoals een trip naar de noordpoolcirkel en tochten met huskysledes of sneeuwscooters.

Voor meer ervaren bestuurders zijn er de vierdaagse Ice Drive Advanced- en vijfdaagse Ice Drive Advanced Plus-route, twee opmerkelijke evoluties van de standaardprogramma's. U begint met een opfrissingscursus en wat privéles. Ook krijgt u de kans om met de
Jaguar I-PACE op het ijs te rijden.

De vijf noordpoolreizen omvatten een authentiek Zweeds verblijf in Hotel Silverhatten, met een prachtig uitzicht op de meren en bergen, waarvan klanten kunnen genieten wanneer ze niet over de bevroren paden scheuren.

Ook is er een bijkomende route die uw niet-rijdende gezel de kans geeft om te genieten van een gamma noordpoolactiviteiten terwijl u uw vaardigheden aanscherpt in de Jaguar Land Rover Ice Academy.

Bij elke route van de Jaguar Land Rover Ice Academy worden voorzorgsmaatregelen tegen het coronavirus genomen volgens de lokale richtlijnen van de overheid om de veiligheid van de gasten te verzekeren.

Reserveer uw volgende rijavontuur op de website van de Jaguar Land Rover Ice Academy. Prijzen vanaf £ 2.500 per persoon (exclusief vluchten, visumkosten en reisverzekering).

Volg: @jaguarlandrovericeacademy

LAND ROVER ADVENTURE TRAVEL

Land Rover Adventure Travel vindt buitengewone reizen opnieuw uit. Reserveer de rijvakantie van je leven, diep in het hart van enkele van de mooiste en meest diverse bestemmingen ter wereld.

Tijdens onze vakantie in Namibië neemt ‘s werelds meest terreinvaardige wagen u op sleeptouw door de mooiste landschappen van Afrika, inclusief de kans om de ‘grote vijf’ door de wildernis van dit ongerepte land te zien dwalen. Of opteer voor de ultieme offroad-uitdaging in de prachtige rode rotslandschappen van Moab (Utah). De Jaguar Land Rover Ice Academy leidt u dan weer naar de bevroren wildernis van de noordpoolcirkel. Van opwindende ijsritten tot de sprookjesachtige bossen van Lapland: beleef het allerbeste dat Zweden te bieden heeft.

Meer informatie– https://www.landrover.be/nl/experiences/adventure-travel/index.html

Jaguar Land Rover_Ice Academy _ Persbericht.pdf 260 KB

Sociale mediakanalen van Jaguar:

www.facebook.com/JaguarBelux
www.instagram.com/jaguarbelux/

Sociale mediakanalen van Land Rover:

www.facebook.com/landroverbelgium/

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

Tom Osbourne
International PR Manager
Mobiel: +44 (0) 7384 538246
E-mail: tosborn1@jaguarlandrover.com

Annick Van Cauwenberge
PR Manager Jaguar Land Rover Belux
T: 03 241 11 35
M : 0476 319 629
E : avancauw@jaguarlandrover.com

Over Jaguar Land Rover: de toekomst van moderne luxe opnieuw uitvinden door design

Jaguar Land Rover herschrijft de toekomst van moderne luxe door middel van design, via zijn twee sterk verschillende Britse merken.

Ons huidige gamma omvat zowel zuiver elektrische wagens als oplaadbare hybrides en ‘mild hybrids’, evenals de nieuwste diesel- en benzinemotoren. Overal ter wereld is er vraag naar onze toonaangevende Jaguar- en Land Rover-producten. In boekjaar 2020/2021 verkochten we 439.588 wagens in 127 landen. Land Rover is wereldmarktleider in luxe-SUV’s met zijn drie Range Rover-, Discovery- en Defender-families. Jaguar was het eerste merk ooit dat een prestigieuze, volledig elektrische prestatie-SUV aanbood: de Jaguar I-PACE.

We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorfabriek en een batterijassemblagefabriek. We hebben ook autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije, Drie van onze zeven technologiehubs bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk – Manchester, Warwick (NAIC) en Londen – met bijkomende sites in Shannon (Ierland,) Portland (VS), Boedapest (Hongarije) en Shanghai (China).

Centraal in onze Reimagine-strategie staat de elektrificering van de merken Land Rover en Jaguar met twee duidelijke en sterk verschillende persoonlijkheden. Alle Jaguar- en Land Rover-modellen zullen tegen het einde van dit decennium verkrijgbaar zijn in een zuiver elektrische uitvoering. Dit is het begin van de reis die het bedrijf onderneemt om tegen 2039 netto emissievrij te worden in zijn toeleveringsketen, producten en activiteiten.

Als volwaardige dochteronderneming van Tata Motors sinds 2008 heeft Jaguar Land Rover een ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldspelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.