GO I-PACE-APP STOPT ELEKTRISCHE JAGUAR IN UW BROEKZAK

• Go I-PACE-app stopt Jaguars volledig elektrische prestatie-SUV in de zak van potentiële kopers
  • Nieuwe, intelligente app voorspelt hoe I-in uw leven zou passen op basis van uw persoonlijke ritgegevens
  • Bekijk potentiële kostenbesparingen wanneer u uw huidige wagen vervangt door een elektrische auto
  • Berekent het verwachte rijbereik van een volledige oplaadbeurt op basis van het gebruik van uw wagen, het aantal vereiste oplaadbeurten voor een doorsnee week en de frequentie waarmee u onderweg zou moeten opladen
  • Bekijk hier hoe de onafhankelijke EV-expert en televisiester Robert Llewelyn de werking van de Go I-PACE-app uitlegt: https://youtu.be/paXnB5JiYng
  • De Jaguar Go I-PACE-app is nu gratis te downloaden op iPhone-toestellen: https://itunes.apple.com/gb/app/go-i-pace/id1397794566?mt=8

Antwerpen, België, woensdag 11 juli Jaguar heeft een intelligente app gelanceerd die bestuurders laat ervaren hoe hun leven er met een volledig elektrische I-PACE zou uitzien nog voor ze er een keer mee hebben gereden.

De Go I-PACE-app registreert ritgegevens om de potentiële kostenbesparingen te berekenen, te laten zien hoeveel batterijcapaciteit elke rit verbruikt en gebruikers te vertellen hoeveel laadbeurten hun I-PACE wekelijks nodig zou hebben.

Naarmate de app een uniek beeld opbouwt van het autogebruik laat ze (indien van toepassing) zelfs zien bij hoeveel ritten de bestuurder onderweg zou moeten stoppen om de geavanceerde lithium-ionbatterij van de I-PACE op te laden. In het Verenigd Koninkrijk is slechts 2 procent van alle ritten langer dan 80 kilometer. De I-PACE, die een maximaal rijbereik van 478 kilometer (WLTP-cyclus) heeft, zou dus 98 procent van alle ritten kunnen afleggen met een fractie van één enkele oplaadbeurt.

Wanneer gebruikers de app openen, kunnen ze het reële brandstofverbruik van hun bestaande auto invoeren om te berekenen hoeveel ze zouden besparen door over te stappen op de I-PACE. Zodra er genoeg ritten zijn geregistreerd, zal de app schatten welk rijbereik de bestuurder van een volledige oplaadbeurt mag verwachten. Met behulp van een interactieve kaart kunnen gebruikers de dichtstbijzijnde laadpunten langs hun route of binnen een bepaalde regio opzoeken.

Ian Hoban, Vehicle Line Director voor de Jaguar I-PACE, verklaarde: “Overstappen op een elektrische wagen is een belangrijke keuze. Toch zijn we er zeker van dat iedereen die de I-PACE test, in de wolken zal zijn met zijn meeslepende rijdynamiek, zijn prestaties, zijn praktisch karakter en zijn comfort. Maar wat een proefrit niet toont, zijn de lagere gebruikskosten en het dagelijkse gebruiksgemak van onze elektrische prestatie-SUV. Daarom ontwikkelden we de Go I-PACE-app zodat potentiële klanten een gefundeerde beslissing kunnen nemen.”

De Go I-PACE-app is compatibel met de besturingssystemen van Apple. Ze werkt op de achtergrond en gebruikt de locatieservices om individuele ritten te traceren. Ze maakt ook onderscheid tussen verscheidene transportmodi om zeker te zijn dat ze accurate gegevens verzamelt. Zo vraagt ze gebruikers zelfs of bepaalde ongewone ritten daadwerkelijk met de auto werden afgelegd en niet met de fiets bijvoorbeeld.

Jaguar heeft televisiepresentator en onafhankelijk EV-expert Robert Llewelyn onder de arm genomen om de Go I-PACE-app te demonstreren: https://youtu.be/paXnB5JiYng

EV-expert Robert Llewelyn, zei: “Soms kunnen bestuurders zich niet voorstellen hoe een elektrische wagen in hun dagelijkse leven zou passen. Met de Go I-PACE-app is dat geen probleem meer want de app gebruikt praktijkgegevens om gepersonaliseerde informatie te geven over hoe de Jaguar I-PACE bij hun levensstijl zou passen. Ik weet zeker dat heel wat mensen verbaasd zullen zijn over de potentiële kostenbesparingen en de beperkte aanpassingen die een I-PACE in hun rijgewoonten zou vergen.”

De berekeningen zijn gebaseerd op geaccrediteerde gegevensbronnen en gebruiken marktspecifieke nationale elektriciteits-, benzine- en dieselkosten op maandbasis die door de respectieve overheden zijn bevestigd.

Aan een gelijkstroomlader van 100 kW kan de Jaguar I-PACE in 40 minuten voor 80 procent worden opgeladen. Aan een residentiële Wallbox (7 kW) met wisselstroom kan datzelfde percentage worden bereikt in iets meer dan 10 uur. Ideaal voor nachtelijke laadbeurten thuis. Wanneer de auto ingeplugd is, kan de gebruiker bovendien zelf kiezen om hoe laat de auto begint op te laden, om zo voordeel te  halen uit de goedkopere energieprijzen.

Slimme technologieën om het rijbereik te vergroten zijn onder meer de preconditionering van de batterij: wanneer de I-PACE aan het stopcontact hangt, verhoogt (of verlaagt) hij automatisch de temperatuur van zijn batterij om het rijbereik te optimaliseren voor de bestuurder vertrekt.

Eigenaars kunnen ook de vruchten plukken van de software-updates die ervoor zorgen dat de I-PACE steeds op de meest recente software draait.

De Jaguar Go I-PACE-app is nu gratis te downloaden**: https://itunes.apple.com/gb/app/go-i-pace/id1397794566?mt=8

Nu te bestellen voor prijzen vanaf £58.995 (inclusief overheidsincentives)

Klanten kunnen hun I-PACE configureren op www.jaguar.co.uk.

Einde

*Bron: http://www.licencebureau.co.uk/wp-content/uploads/road-use-statistics.pdf (p. 28)

**Go I-PACE-app vanaf 11 juli beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en later in de hele wereld. Beschikbaar op Apple-apparaten en binnenkort beschikbaar voor Android

Aantekeningen voor de redacteurs

Jaguar verblijdt de wereld al tachtig jaar met zijn elegante design en adembenemende prestaties. De huidige Jaguar-familie belichaamt ‘The Art of Performance’, met de opmerkelijke en alom geprezen en bekroonde berlines XE, XF en XJ, de indrukwekkende sportwagen F-TYPE, de prestatiegerichte cross-over F-PACE – de snelst verkopende Jaguar ooit –, de nieuwe compacte prestatie-SUV E-PACE en nu de volledig elektrische prestatie-SUV I-PACE waarmee Jaguar de leiding neemt in de elektrische voertuigrevolutie.