JAGUAR LAND ROVER ONTWIKKELT DE ZETEL VAN DE TOEKOMST

• Baanbrekende technologie kan helpen om gezondheidsrisico's als gevolg van te lang zitten te verminderen
  • Het systeem van ‘veranderende’ zetels past zich voortdurend aan om het welzijn van de klant tijdens lange ritten te optimaliseren
  • Micro-aanpassingen door een reeks actuatoren in zetelschuim simuleren het ritme van wandelen
  • Onderzoek maakt deel uit van het engagement van Jaguar Land Rover om de samenleving veiliger en gezonder te maken.

Donderdag 16 Januari 2020, Antwerpen – Jaguar Land Rover ontwikkelt de zetel van de toekomst: een baanbrekend vormveranderend systeem ontworpen om het welzijn van de klant te verbeteren door de gezondheidsrisico's van te lang zitten tegen te gaan.

De 'veranderende' zetel, getest door de afdeling Body Interiors Research van Jaguar Land Rover, maakt gebruik van een reeks actuatoren in het schuim van de zetels om voortdurend micro-aanpassingen te doen. Deze doen uw hersenen denken dat u wandelt, en kunnen individueel worden aangepast aan elke bestuurder en passagier.

Meer dan een kwart van de mensen wereldwijd – 1,4 miljard – heeft steeds vaker een zittende levensstijl*, die de spieren in de benen, heupen en billen kan verkorten en zo rugpijn kan veroorzaken. Door de verzwakte spieren hebt u ook meer kans op blessures door vallen of verrekkingen.

Door het ritme van wandelen te simuleren, een beweging die bekendstaat als bekkenschommeling, kan de technologie Britse bestuurders, die elke week gemiddeld 235 km afleggen**, helpen om de gezondheidsrisico's van te lang zitten te beperken tijdens lange ritten.

Dr. Steve Iley, Chief Medical Officer van Jaguar Land Rover, verklaarde: “Het welzijn van onze klanten en werknemers staat centraal in al onze technologische onderzoeksprojecten. We gebruiken onze technische expertise om de zetel van de toekomst te ontwikkelen door nooit eerder geziene innovatieve technologieën te gebruiken om een probleem aan te pakken dat mensen over de hele wereld aanbelangt.”

De modellen van Jaguar en Land Rover beschikken al over de nieuwste ergonomische zetels, met multidirectionele verstelmogelijkheden, massagefuncties en airconditioning op het hele gamma. Dr. Iley heeft ook advies gegeven over hoe u uw zetel kunt instellen om een perfecte rijpositie te verzekeren, van het verwijderen van grote voorwerpen in uw broekzak tot het positioneren van de schouders en het verzekeren dat uw ruggengraat en bekken recht zijn om uw dijen te ondersteunen en zo drukpunten te verminderen. Bekijk de video hier.

Het onderzoek maakt deel uit van het engagement van Jaguar Land Rover om het welzijn van de klanten te blijven verbeteren door middel van technologische innovatie. Eerdere projecten omvatten onderzoek om de effecten van wagenziekte te verminderen en de implementatie van ultraviolette lichttechnologie om de verspreiding van verkoudheden en griep te stoppen.

Samen vormen die inspanningen de drijvende kracht achter Destination Zero, de ambitie van Jaguar Land Rover om een veiligere, gezondere samenleving en een schoner milieu te bereiken, om zo onze werknemers, klanten en samenleving een verantwoordelijke toekomst te bieden. Door middel van nooit aflatende innovatie past Jaguar Land Rover zijn producten en diensten aan de snel veranderende wereld aan.

Aantekeningen voor de redacteur:

* Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)

** Departement for Transport, 2018

Meer informatie over Destination Zero vindt u op www.jaguarlandrover.com.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com en www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

Annick Van Cauwenberge
PR Manager Jaguar Land Rover Belux
T : 03 241 11 35
M : 0476 319 629
E : avancauw@jaguarlandrover.com

Jaguar Land Rover ontwikkelt de zetel van de toekomst_Persbericht.pdf 366 KB

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ’s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om onovertroffen wagens te maken en onze klanten fantastische ervaringen te bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2018 verkocht Jaguar Land Rover 592.708 wagens in 128 landen.

We ondersteunen ongeveer 260.000 mensen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. We zijn een Brits bedrijf in hart en nieren, met twee grote ontwerp- en ontwikkelingssites, drie productievestigingen, een motorfabriek en een binnenkort te openen batterijmontagefabriek. We hebben ook zeven technologiecentra wereldwijd. In het Verenigd Koninkrijk zijn die gevestigd in Shannon, Manchester, Warwick (NAIC) en Londen. In de rest van de wereld bevinden ze zich in Portland (VS), Boedapest (Hongarije) en Changshu (China). We hebben autofabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije.

Vanaf 2020 zullen alle nieuwe modellen van Jaguar Land Rover een geëlektrificeerde versie hebben, wat de keuze voor onze klanten verder zal verruimen. We zullen over ons hele gamma geëlektrificeerde producten lanceren, van volledig elektrische wagens tot plug-inhybrides en ‘mild hybrids’, en daarnaast ook de nieuwste benzine- en dieselmotoren blijven aanbieden.