KUNSTINSTALLATIES TELLEN AF NAAR WERELDPREMIÈRE VAN NIEUWE RANGE ROVER EVOQUE

• Met het oog op de onthulling in Londen licht Land Rover een eerste tipje van de sluier over de nieuwe compacte luxe-SUV Range Rover Evoque
  • In heel Londen tellen kunstinstallaties bestaande uit draadvormen af naar de wereldpremière
  • Modellen op ware grootte getuigen van de modernistische designfilosofie van de nieuwste SUV
  • Kleurrijke designs trekken de aandacht van voetgangers op vier exclusieve locaties in Kensington en Chelsea
  • Surf naar de Facebook- en YouTube-kanalen van Land Rover om de wereldwijde onthulling van de nieuwe Range Rover Evoque te volgen op 22 november om 20:45 uur
  • Orderboekjes voor de nieuwe SUV worden samen met het wereldwijde debuut in Londen* geopend

Londen, Verenigd Koninkrijk – Land Rover telt af naar de wereldpremière van de nieuwe Range Rover Evoque met een reeks draadsculpturen geïnspireerd op het nieuwe model. De kunstwerken op ware grootte trokken de aandacht van voetgangers op diverse locaties in Londen.

Land Rover stond aan de wieg van het segment van de compacte luxe-SUV toen het in 2010 de oorspronkelijke Range Rover Evoque lanceerde. De jongste generatie van het meermaals bekroonde model zal ongetwijfeld een vergelijkbare impact hebben door nieuwe normen te vestigen op het gebied van design, terreincapaciteiten en duurzaamheid.

De felgekleurde installaties werden gecreëerd door het Land Rover-designteam dat ook het koetswerk van de nieuwe Evoque ontwierp, en belichamen de zuivere designfilosofie die hem zijn elegante proporties heeft gegeven. Door eenvoudige lijnen te combineren met een moderne uitstraling, benadrukken de draadmodellen op ware grootte de opvallende aflopende daklijn en de oplopende gordellijn die het coupéachtige silhouet van de nieuwe Evoque definiëren.

Vier van de opvallende sculpturen, afgewerkt in opvallende koper-, rood- en blauwtinten, werden geparkeerd op exclusieve locaties in Kensington en Chelsea.

Gerry McGovern, Chief Design Officer van Land Rover, verklaarde: “De draadmodellen werden ontworpen als vooruitblik op de nieuwe Evoque, die als geen ander de modernistische designfilosofie van Land Rover belichaamt. Er was dan ook geen betere plaats om deze draadmodellen te parkeren dan in het hartje van Londen, een van de meest fantastische steden ter wereld."

Met een wereldwijde verkoop van 750.000 exemplaren en meer dan 225 internationale titels op zijn naam, is de Range Rover Evoque een wereldwijd succesverhaal.

Samen met het wereldwijde debuut in Londen opent Land Rover ook de orderboekjes voor de nieuwe compacte luxe-SUV, ontworpen, ontwikkeld en binnenkort ook geproduceerd in Groot-Brittannië.

Volg Land Rover bij de wereldpremière op 22 november om 20:45 uur op Facebook.com/LandRover of YouTube.com/LandRover.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.landrover.com of bij:

Isabelle Michiels

PR Manager Jaguar Land Rover Belux

T: 03 241 11 32

E: imichiel@jaguarlandrover.com

Aantekeningen voor de redacteurs

Over Land Rover

Al sinds 1948 maakt Land Rover rasechte 4x4's met volwaardige terreincapaciteiten over het hele modellengamma. De Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar en Range Rover Evoque zijn elk wereldwijd de referentie in hun SUV-segment. 80 procent van het modellengamma wordt geëxporteerd naar meer dan 100 landen.

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.  Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.