WAT ETEN WE VANAVOND? DE DISCOVERY VAN LAND ROVER: HET PERFECTE RECEPT VOOR DE MOBIELE DROOMKEUKEN VAN JAMIE OLIVER

#JamiesDiscovery #LandRover #Discovery #SVO

• Special Vehicle Operations van Jaguar Land Rover bouwt de droomkeuken van Jamie Oliver.
  • Wielen die boter karnen, een slowcooker onder de motorkap en een toaster in de armsteun: maar enkele van de keukensnufjes in deze op maat ontwikkelde Discovery.
  • Na vijf generaties is de Land Rover Discovery uitgegroeid tot de ultieme gezinswagen met zitplaatsen voor elk van de zeven Olivers.
  • Bekijk hier een korte video met het Discovery-verhaal van Jamie.
  • Een driedelige reeks met Jamie en zijn Discovery-keuken in de hoofdrol gaat in première op zijn Food Tube-kanaal. Bekijk op 5 oktober hier de eerste aflevering.

VK, donderdag 5 oktober 2017 – Chef-kok en televisiester Jamie Oliver en Jaguar Land Rover creëerden samen de ultieme keuken op vier wielen en zetten daarmee de veelzijdigheid van de Land Rover Discovery in de verf. De op maat gemaakte gezins-SUV van Jamie pakt uit met van tal van keukensnufjes, zoals een slowcooker, een barbecue, een roomijsmachine en een olijfoliedispenser. Bovendien karnt de Discovery zelfs boter terwijl hij rijdt.

De afdeling Special Vehicle Operations (SVO) van Jaguar Land Rover ging aan tafel zitten met Jamie om zijn droom werkelijkheid te maken. Jamie is zelf klant en al heel zijn leven fan van Land Rover. Het resultaat is in alle opzichten uniek. De Discovery is de enige ter wereld met een toaster in de middenconsole en een braadspit die door de aftakas wordt aangedreven. Nog andere slimme vondsten zijn een slowcooker die ingebouwd is naast de motor, een pastamachine, een gasfornuis, en een uitklapbaar/uitschuifbaar keukenwerkblad annex eettafel. En in de ruiten achteraan is er zelfs een kruidentuin en kruidenrek aanwezig.

“Ik heb Land Rover een gigantische uitdaging gegeven om de ultieme keuken op wielen te maken. Ik heb me zeker niet ingehouden en heel veel gevraagd, maar wat ze gedaan hebben, is verbluffend. Ik had niet gedacht dat ze ook echt een slowcooker naast de motor of een olijfoliedispenser in de koffer zouden kunnen inbouwen, maar dat deden ze dus wel. Het resultaat is een schitterende Discovery, exact op maat van mezelf en het gezin. We vinden hem fantastisch. Met deze unieke creatie kunnen we onze culinaire avonturen naar het volgende niveau brengen,” aldus Jamie Oliver.

Het team van SVO gaat er prat op het onmogelijke mogelijk te maken en wilde dus maar wat graag de ideeën van Jamie helpen realiseren.

David Fairbairn, Head of Bespoke bij SVO, verklaarde:

“Als team hadden we nooit gedacht dat iemand ons ooit zou vragen om wielen te maken die boter karnen. We hebben er dus veel plezier aan beleefd om samen met Jamie zijn droom werkelijkheid te maken. Hij wilde echt de grenzen verleggen van wat mogelijk is met deze veelzijdige auto, en het team is er voor de volle 100% voor gegaan.”

“De Discovery helpt onze klanten een avontuur te maken van elke dag, en deze bijzondere wagen zal Jamie en zijn gezin de kans geven om fantastische gerechten te koken waar ze dat ook maar willen. SVO creëerde het Bespoke-team om ons in staat te stellen exact te begrijpen wat onze meest kritische klanten willen, zodat we wagens kunnen maken die precies aansluiten bij hun levensstijl.”

Met tot 2.500 liter aan bagageruimte en slimme opbergmogelijkheden voor alles wat het gezin van de 21ste eeuw nodig heeft, was de veelzijdige Discovery met zeven zitplaatsen voor SVO de perfecte wagen voor dit personaliseringsproject. Met veel ruimte voor een op maat gemaakte aluminium spoelbak, een flatscreen en een uitklapbaar/uitschuifbaar keukenwerkblad dat ook gebruikt kan worden als eettafel. Nog andere bijzondere accenten zijn een kruidenla, een op maat gemaakte vijzel, en een Land Rover-barbecue.

Op zijn Food Tube-kanaal zal Jamie in een driedelige reeks uitgebreid ingaan op het constructieproces. U kunt hem daarin ook aan het werk zien terwijl hij in de op maat gemaakte Discovery kookt voor zijn gezin. De eerste aflevering gaat live om 18:00 uur GMT op donderdag 5 oktober. Klik hier om ze te bekijken.

Item Specificaties Korte beschrijving & plaats
Slowcooker Inhoud van 4,7 liter Ingebouwd in motorruimte
Kruidentuin met verse kruiden Voor 8 planten Op maat gemaakt, van buiten toegankelijk: achterruit rechts
Kruidenrek 11 kruidenpotjes Op maat gemaakt, van buiten toegankelijk: achterruit links
Kruidenla 5 extra potjes met pittige kruiden Geïntegreerd in uitschuifbaar werkblad
Dispenser voor olijfolie en azijn Elk 500 ml Via dispensers in de vorm van een richtingaanwijzerhendel in de achterklep
Uitklapbaar en uitschuifbaar keukenwerkblad 1.1 meter breed & 1,5 meter hoog, 2 gaspitten & spoelbak Aluminium frame met lederen bekleding en oppervlak in houtfineer
Uitklapbare breedbeeldtelevisie 40”-flatscreen met connectiviteit

Geïntegreerd in zone uitschuifbaar werkblad HDMI/WiFi/USB

Zout- & pepermolen Selectiesysteem gebaseerd op PRNDL-standen van automatische versnellingsbak: P = Pepper (peper), S = Salt (zout), N = Nothing (niets) Ontwikkeld op basis van de originele schakeldraaiknop van de wagen
Boterkarnen 3 karnen – 5 liter elk Op het wiel gemonteerde, gefreesde aluminium behuizing, niet-bewegend vat met contragewicht & met wielmoer verbonden schoep
Roomijsmachine 1 roerhulpstuk, inhoud van 5 liter Op het wiel gemonteerde, gefreesde aluminium behuizing, niet-bewegend vat met contragewicht & met wielmoer verbonden schoep
Geïntegreerde toaster Voor twee sneetjes Gemonteerd in de middenconsole
Opbergruimte voor confituur 3 potten & 1 mes Achter de klimaatregeling
Braadspit & pastamachine 1,6 m lang Aandrijving voor braadspit en pastamachine achter het Land Rover-logo vooraan. Voor tot 3 doorsnee kippen of 1 kalkoen / lamsbout / klein speenvarken
"Piston" and Mortar – op maat gemaakte vijzel

150 mm hoog, diameter van 76 mm

Afzonderlijk kookaccessoire; verzwaarde aluminium stamper
Op maat gemaakte Land Rover-barbecue geïnspireerd door radiatorrooster Dubbele opklapbare gril, te plaatsen op opvouwbare metalen tafel Afzonderlijk kookaccessoire met gril geïnspireerd door een Land Rover-radiatorrooster, in een aangepaste standaard jerrycan van 25 liter

- Einde -

Aantekeningen voor de redacteurs:

Al sinds 1948 maakt Land Rover rasechte 4x4's met volwaardige terreincapaciteiten over het hele modellengamma. De Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport en Range Rover Evoque zijn elk wereldwijd de referentie in hun 4x4-segment. De producten van Land Rover worden momenteel wereldwijd verkocht op zowat 180 markten.

Jamie Oliver

Jamie Oliver is een wereldwijd fenomeen op het vlak van voeding en campagne voeren. Tijdens zijn 17 jarige televisie- en uitgeverscarrière inspireerde hij miljoenen mensen om te genieten van zelf koken en lekker en vers eten.

Zijn liefdadigheidsorganisatie, de Jamie Oliver Food Foundation, staat in de frontlinie van een wereldwijde, constante Food Revolution, met als doel iedereen via voeding gezonder en gelukkiger te maken. Jamie heeft verschillende succesvolle restaurants, waaronder Barbecoa en de Jamie’s Italian-restaurants over het hele VK en ook daarbuiten. Zijn ruime assortiment food- en non-foodproducten zijn populair over de hele wereld.

Isabelle Michiels PR Manager at Jaguar Land Rover

Over Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.  Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.