Nieuwe smartwatch-app voor Jaguar- en Land Rover-eigenaars

• Jaguar Land Rover breidt zijn gamma draagbare technologie uit
  • Nieuwe app voor Android Wear-horloge gelanceerd op Wearable Technology Show in Londen
  • Stelt eigenaars in staat om hun wagen te vergrendelen en ontgrendelen, het brandstofpeil te controleren en de locatie van de wagen op te zoeken
  • Aanvulling op het complete gamma geconnecteerde diensten van Jaguar Land Rover
  • Verkrijgbaar vanaf de zomer van 2016

Jaguar Land Rover heeft aangekondigd zijn gamma draagbare technologieën te zullen uitbreiden met de lancering van de app met afstandsbediening voor Android Wear-horloges.

De nieuwe app voor Android Wear-horloges stelt klanten in staat om het brandstofpeil van hun wagen te controleren, te kijken waar de wagen zich bevindt en de deuren vanop afstand te vergrendelen en ontgrendelen om vrienden en familieleden toegang te geven tot de wagen wanneer de eigenaar niet in de buurt is.

De app voor Android Wear-horloges werd onthuld op de Wearable Technology Show 2016 in Londen, waar Jaguar Land Rover een aantal geconnecteerde autotechnologieën demonstreerde.

De draagbare oplossingen werden op de Jaguar Land Rover-stand gedemonstreerd aan de hand van de gloednieuwe, prestatiegerichte cross-over van Jaguar, de F-PACE. De F-PACE ondersteunt het Android Wear-horloge en de Apple Watch en is de eerste wagen met de innovatieve Activity Key. Met zijn robuuste en waterdichte polsband is deze sleutel ontworpen voor klanten die regelmatig genieten van buitenactiviteiten en stelt hij eigenaars in staat om de standaardsleutel te deactiveren en veilig in de auto op te bergen in plaats van
hem overal mee te nemen.

Leon Hurst, hoofd van Digital & Connected Car, Product Marketing bij Jaguar Land Rover, verklaarde: "Deze uitgebreide connectiviteit biedt al de functionaliteit van uw Apple Watch-app aan op Android-toestellen en onderstreept de toewijding van Jaguar en Land Rover op het gebied van geconnecteerde auto's."

Het hypergeavanceerde InControl Touch Pro-infotainmentsysteem van Jaguar Land Rover stelt klanten in staat om hun favoriete smartphone-apps te gebruiken via het 10,2"-aanraakscherm in tabletstijl. Met zijn krachtige quad-core-processor en solid-state-schijf werkt het systeem via een ultrasnelle Ethernetverbinding en ondersteunt het voorzieningen zoals wifi-hotspots, live weersvoorspellingen, apps om vluchten te traceren en intelligente navigatiesystemen die vrienden en collega's informeren als u wat later bent. Het gebruiksvriendelijke aanraakscherm staat borg voor snelle responsen en ondersteunt net als mobiele toestellen knijp- en zoombewegingen.

De app voor Android Wear-horloges zal verkrijgbaar zijn op alle toekomstige Jaguar- en Land Rover-modellen en voor bestaande wagens met InControl Remote of InControl Protect.

Opgelet: de InControl-voorzieningen kunnen van markt tot markt verschillen - controleer de beschikbaarheid bij uw lokale concessiehouder.

Isabelle Michiels PR Manager, Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover is de grootste autoconstructeur van Groot-Brittannië en is opgebouwd rond twee iconische Britse automerken: Land Rover, ‘s werelds toonaangevende merk van prestigieuze terreinwagens, en Jaguar, een van de meest vooraanstaande luxe- en sportwagenmerken ter wereld. Wereldwijd stellen we meer dan 44.000 mensen tewerk en ondersteunen we nog eens ongeveer 260.000 arbeidsplaatsen bij onze retailers, leveranciers en lokale afdelingen. De productie is geconcentreerd in het VK. Daarnaast zijn er ook fabrieken in China, Brazilië, Oostenrijk en Slowakije.

Bij Jaguar Land Rover worden we gedreven door de passie om wagens te maken die de beste in hun klasse zijn en onze klanten fantastische ervaringen bieden gedurende hun hele levensduur. Onze producten worden wereldwijd verkocht. In 2017 verkocht Jaguar Land Rover 621.109 wagens in 130 landen. Meer dan 80 procent van onze wagens was bestemd voor de export.